actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 11th November 2010, 18:24
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User

Russische gevangenis wil zonnebanken installeren

Russische gevangenis wil zonnebanken installeren

Een gevangenis in Rusland is van plan om dit jaar nog zonnebanken, sauna's en modderbaden in hun gebouwen te installeren. Zo wil de directie ervoor zorgen dat de gedetineerden gezond blijven.
Volgens Sergei Telyatnikov, het hoofd van de gevangenis in Moskou, zouden alle gevangenen tegen betaling toegang krijgen tot deze nieuwe faciliteiten.

De man wil zo de kritiek, dat zijn gevangenis overvol zit en dat er slechte medische voorzieningen zijn, de kop in drukken.

Gva.be 10/11

Men wil blijkbaar steeds meer en meer van een gevangenis een hotel gaan maken. Ik vind dat men er zeker voor moet zorgen dat de gevangenen niets tekort komen, maar dit voorbeeld vind ik dan weer teveel van het goeie. Het feit dat deze faciliteiten betalend zijn is ook weer een rare gedachtegang, aangezien niet iedere gevangene geld heeft voor deze extra's en men zo weer enkel de rijkere voordelen geven. Ook zegt men in het artikel dat het goed is voor de gezondheid van de gedetineerden, waarom laten ze dan hen betalen? Zonnebanken en sauna's in gevangenissen zijn volgens mij dus eerder overbodig, maar als men dan toch dit rare idee wil laten doordraven, zorg er dan voor dat ze voor iedereen toegankelijk zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 11th November 2010, 19:44
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User

Dit is inderdaad te veel van het goede. Akkoord ze moeten gezond kunnen leven, maar moet je daarom sauna's en zonnebanken aanbieden? Ze doen hier precies of sauna's en zonnebanken noodzakelijk zijn om gezond te leven. Een zonnebank is trouwens helemaal niet zo gezond, want het risico op huidkanker is redelijk groot. Mijn conclusie is dat de gevangenen veel te goed behandeld worden. Als je het zo hoort, je zou er nog graag naartoe gaan!
Met citaat antwoorden
Oud 12th November 2010, 11:21
Yannick.Truyen Yannick.Truyen is offline
Registered User

Het is nogal schandalig. Het zijn nog altijd gedetineerde die met reden in de gevangenis zitten. Daarom is het volgens mij zeer belangrijk om van de gevangenis geen hotel te maken. Dit zal als gedetineerde enkel aanzien worden als een “vakantie”. Hierdoor zullen ze niet proberen op het rechte pad te blijven. Want gevangenissen moeten juist een afschrikmiddel zijn voor sommige mensen.

Ook vind ik het bijzonder dat juist Rusland met dit idee komt. De gevangennissen in Rusland zijn zeer slecht. En juist hier gaan ze dan sauna’s installeren. Ze zouden beter geld uitgeven aan de verbetering van levenskwaliteiten. Dit doe je niet door sauna’s te installeren. Maar door iedereen te laten douchen en zuiver water aan te bieden. Dit zal veel beter zijn voor de gevangene. Want nu zijn enkel de rijke bevoordeeld.
Met citaat antwoorden
Oud 12th November 2010, 12:32
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User

Ik vind dit er over gaan. Zoals Mattias en Yannick vind ik ook dat de gevangenissen zeker geen hotel moeten worden. Ze kunnen beter zoiets doen voor kansarme mensen die elke dag moeite moeten doen om rond te komen. Ik ben er van overtuigd dat hun leven niet veel minder zwaar is dan dat van de gevangen. Zij moeten van 's morgends tot 's avonds werken om te overleven. Deze mensen kunnen hier vaak niets aan doen en dus vind ik dat je hen beter iets gunt dan misdadigers.
Met citaat antwoorden
Oud 12th November 2010, 15:10
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User

Dit begint er nu stilletjes aan wel over te gaan naar mijn mening. Mensen die dakloos zijn en geen eten hebben kunnen al beter een misdaad begaan. Dan kunnen deze mensen veel 'hygiënischer' leven en hebben ze wel eten, tv, ... De gevangenis begint meer en meer op een luxe resort te lijken dan een straf. Hebben andere mensen thuis een zonnebank om gezond te blijven? Of een modderbad? Ik denk het niet! De mensen die iets serieus verkeerd hebben gedaan nog wat in de watten gaan leggen vind ik er serieus over. Straks wordt het nog plezant om in de gevangenis terecht te komen... Dit gaat er echt over en het is naar mijn mening VERKEERD!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:30.