actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 5th November 2010, 12:58
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User

Schokkend: Aan 230 km per uur op snelweg met baby op achterbank

Op videowebsite YouTube is een wansmakelijk filmpje opgedoken van enkele Roemenen die aan 230 km per uur over een Belgische snelweg scheuren. Ontslagnemend staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) reageert verbolgen.

De bestuurder neemt het niet nauw met de verkeersregels. Buiten het feit dat hij zowat honderd kilometer per uur te snel rijdt, wisselt hij ook voortdurend van de rechter- naar de linkerrijstrook. Wagens die ingehaald worden, flitsen voorbij.

De beelden zijn wellicht opgenomen op de E429/E42 ter hoogte van Doornik.

Op de achterbank van de wagen zit een man die een autostoeltje voor kinderen zowaar op zijn schoot heeft.

Schouppe wil dat de Computer Crime Unit en de wegpolitie actie ondernemen. "Het is schandalig, des te meer omdat er een baby'tje op de achterbank aanwezig is", klinkt het in een krant van Corelio.
bron: vandaag.be

eigen mening:
Ik begrijp echt niet waarom mensen zo snel willen rijden. Het is gewoon onverantwoordelijk, er zit een baby bij en ik dacht ook dat ik nog een ander kind op het filmpje gezien had. Ze droegen geen gordel, reden 100km/h te snel en de chauffeur rijdt op een gegeven moment zonder handen. Schuilt er dan echt niet meer verantwoordelijkheid in deze mensen? Deze hoge snelheid kan ongelukken veroorzaken en zo vele onschuldige slachtoffers maken.
Ze deden dit om stoer te doen, dat is duidelijk, anders zet je zoiets niet op youtube. Ik kan zoiets niet geloven, hoe achterlijk moet je zijn om zoiets te doen??
Met citaat antwoorden
Oud 5th November 2010, 13:25
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos

Eigenlijk is dit echt ongelooflijk, dat je zo onerantwoordelijk kan zijn kan ik niet begrijpen. Het ergste vind ik dat deze bestuurder het leven van anderen in gevaar brengt. Niet alleen het leven van zichzelf en de baby op de achterbank, maar ook een heleboel levens van de andere bestuurders. Dat ze dit alles dan ook nog gefilmd hebben slaat echt alles. Deze mensen moesten ze levenslang hun rijbewijs afnemen.
Met citaat antwoorden
Oud 5th November 2010, 13:35
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User

Ik vind dit ook helemaal niet kunnen, levensgevaarlijk is dat. Wie haalt het nu in zijn hoofd om zo snel te rijden. Ik vraag me af wat heb je daar aan? Dit is niet alleen gevaarlijk voor de inzittenden, maar ook voor andere bestuurders. Het feit dat het ook nog eens gefilmd is, gaat er voor mij helemaal over. Dat wil voor mij zeggen dat ze het grappig en leuk vinden, wat ze doen. Onvoorstelbaar, deze mensen verdienen het niet in het bezit te zijn van een rijbewijs!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:39.