|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Peuter rookt 40 sigaretten per dag
Een peuter van twee jaar die verslaafd is aan nicotine zorgt voor opschudding in Indonesië. Het jongetje rookt veertig sigaretten per dag.
De vader van de 2-jarige Ardi Rizai gaf hem zijn eerste sigaret na achttien maanden. Nu is het jongetje compleet verslaafd en wordt hij woest als hij geen sigaret krijgt. De Indonesische autoriteiten zitten verveeld met de zaak en hebben het gezin een auto beloofd als de peuter stopt met roken. De vader, die vindt dat zijn zoon er gezond uitziet, moet er echter niets van weten. < bron: www.hbvl.be > Toen ik het in de krant las, was ik erg geschrokken... Verschrikkelijk dat ouders zoiets toelaten of zelfs laten gebeuren. Er is ook nog een filmpje van de kleine roker opgedoken: http://www.youtube.com/watch?v=Vl4B...player_embedded ! Ronduit schandalig! |
|
|||
|
|||
Volledig mee akkoord, 'k heb het ook gelezen.
En die vader is zich echt van geen kwaad bewust... Het kind heeft al 'nood' aan nicotine, anders wordt het onrustig.. |
|
||||
|
||||
Men zegt toch altijd 'jong geleerd is oud gedaan'?
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik denk niet dat ons kettingrokertje heel oud gaat worden hoor ... |
|
|||
|
|||
Ik snap niet dat ouders hun kind zelf een sigaret aanbieden. En zeker niet op zulke jonge leeftijd! Dit is schandalig.
|
|
|||
|
|||
Inderdaad, hoe kun je erbij komen je kind een sigaret op de leeftijd van 18 maanden te geven? Het kind heeft niet eens door wat het aan het doen is. Het zou me verbazen als het kind de leeftijd van 5 jaar haalt.
|
|
|||
|
|||
Ahja, ik meen me te herinneren dat ik dit op het nieuws heb gezien.
Het is gewoon SCHANDALIG. Alleen het gedacht al om te roken in de buurt van zo'n jong kind, daar kan mijn verstand niet bij. Dat kind is nog maar net op de wereld en patat; zijn longen zien al zwart van de sigarettenrook. En dan het feit dat de vader nog wat tegenstribbelt tegen het stoppen omdat hij vindt dat z'n kind er goed uitziet, komaan seg, waar gaat de wereld naartoe?! Ik ben er ook redelijk zeker van dat als hij niet stopt met roken, dat hij niet oud zal worden. Wie wil er nu zo'n toekomst voor zijn kinderen? Samenvatting: groot schandaal! |
|
|||
|
|||
Antwoord op artikel: peuter rookt 40 sigaretten per dag
Het laten roken van zo'n jong kind is totaal onverantwoord! Dat de vader er niet mee akkoord gaat dat ze zijn zoon een gezondere levensstijl willen bijbrengen vind ik nog vele malen erger. Is de vader dan blind of wil hij gewoon niet zien dat hij zijn eigen zoon zijn gezondheid naar de knoppen aan het helpen is?
In een woord: Schandalig! |
|
|||
|
|||
Mag ik er even op wijzen dat wij allemaal de gevolgen van sigaretten kennen. het kind waarover het gaat leeft in Indonesië. De vader is misschien niet op de hoogte van de gevolgen. Als hij dit wel is gelooft hij het misschien niet, zijn kind ziet er toch goed uit. Als hij echter wel op de hoogte is en het gelooft ben ik wel akkoord met het schande roepen.
|
|
|||
|
|||
Ik snap niet dat je als ouder dit niet opmerkt.
Een kind dat 40 sigaretten per dag rookt, kan toch niet. Het jongentje moet dit toch ergens van geleerd hebben! In mijn ogen zijn de ouders de grote verantwoordelijke en moeten zij met de vinger gewezen worden! |
|
|||
|
|||
OH MY GOD!.. Waar gaat dit toch heen met onze wereld. Men moet dit kind meteen wegnemen van zijn ouders. Als je je kind zelf sigaretten geeft, wanneer het nog maar een leeftijd van 18 maanden heeft, dan ben je niet goed in je hoofd. Alle ouders (zelfs diegene die roken) hopen dat hun kinderen zelf niet beginnen roken, maar deze vader wilt juist dat zijn kind gaat roken. Waar zit de logica? Ik vrees dat alle hulp te laat zal komen. De organen van zo'n kind zijn nog altijd zeer vatbaar en zullen nu waarschijnlijk ook enorm aangetast zijn van al het roken. Toch, is het te hopen dat er snel een oplossing komt en het kind toch nog zo optimaal mogelijk kan leven. Toch zal het zeer moeilijk worden om een kind van die leeftijd laten af te kicken.
|