actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Justitie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 28th September 2010, 17:53
katrien.anthonis katrien.anthonis is offline
Registered User

[B]Jaar voorwaardelijk voor doortrekken van pasgeboren baby in toilet[/B]

Jaar voorwaardelijk voor doortrekken van pasgeboren baby in toilet

Een vrouw uit Apeldoorn die op het toilet beviel en haar pasgeboren dochtertje probeerde door te trekken, is vandaag veroordeeld voor kinderdoodslag. Het gerechtshof in Arnhem legde de vrouw twaalf maanden voorwaardelijke celstraf op, met als voorwaarde ze zich laat behandelen.

De inmiddels 31-jarige Sue L. verbleef in november 2008 lang op de wc in haar woning en vroeg iemand die op bezoek was om een schaar. Toen na lange tijd de vriend van L. thuiskwam, waarschuwde hij de hulpdiensten.

Ambulancepersoneel trof het kindje aan in de toiletpot. Het meisje was toen al overleden door verdrinking of onderkoeling of een combinatie. (anp/ka)

Bron: Het Laatste Nieuws, 28/09/10

Mijn commentaar: Bij het lezen van dit artikel schrok ik van twee dingen. Deze zijn het feit dat een vrouw haar pasgeborene vermoord én het feit dat zij 'maar' één jaar voorwaardelijke celstraf krijgt met als voorwaarde zich te laten behandelen. Deze vrouw heeft haar kind vermoord! Als je je pasgeboren baby niet wil, dan sta je deze af ter adoptie of iets dergerlijks.

Tegenwoordig lees je wel vaker dat zware criminelen in behandeling moeten omdat ze bijvoorbeeld niet beseffen wat ze doen. Hun psychische stoornis omschrijft men dan als de reden waarom ze bijvoorbeeld mensen vermoorden, verkrachten,...
Ik hoop dat ze met 'zich laten behandelen' het hier hebben over een gesloten instelling want als zij aan een psychische stoornis zou lijden waardoor je mensen gaat vermoorden, is ze niet echt een bevordering voor het veiligheidsgevoel bij de modale burger.
Verder vind ik dat deze zaak niet echt afschrikt. Natuurlijk komt de moordenares er niet zomaar van af, maar ik vind deze straf niet echt beangstigend. Maar ja, wie kan er nu beslissen wat de juiste straf is? Zo'n straf bepaalt iemand z'n hele leven...
Met citaat antwoorden
Oud 29th September 2010, 11:27
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User

onbegrip

Dit artikel beschrijf ik in 1 woord: onbegrijpelijk! Ik kan niet vatten dat je je kind zonder boe of bah kunt vermoorden. Als je kind ongewenst is, zijn er ook nog andere oplossingen, namelijk een abortus. Als het al 'te laat' was vooraleer ze heeft ontdekt dat ze zwanger was, is een abortus natuurlijk niet langer mogelijk. Maar dan kan je je kind nog afstaan. Er zijn enorm veel mensen in deze wereld die geen kinderen kunnen krijgen, waarvoor een baby krijgen een geschenk zou zijn. Maak dan deze mensen gelukkig en geef je baby af aan hen! Ook als dit geen optie is, kun je het kind desnoods nog in de vondelingenschuif steken. Elke oplossing is beter dan het leven te ontnemen van een mens.

Ik hoop dat het gerecht voldoende experts met haar heeft laten praten, hier bedoel ik psychiaters, psychologen enz. Aan de hand van hun rapporten hoop ik dan dat het effectief uitwees dat deze 'milde' straf de beste oplossing is. Want persoonlijk vind ik deze straf veel te licht t.o.v. de feiten.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:27.