actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2010, 16:52
Jan.Sauvillers Jan.Sauvillers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Geel
Posts: 43
Verwen jezelf met vulkaanas

Dat je het ijzer moet smeden als het heet is - of beter de as moet verzamelen als de vulkaan heet is, daar hoef je een slimme IJslander niet meer van te overtuigen. Een IJslandse webshop biedt immers vulkaanas van de Eyjafjallajökull, in een glazen pot, te koop aan.

De webshop verkoopt typische IJslandse producten en sinds kort hoort daar ook de as bij van de beruchte vulkaan. De neergedwarrelde grijze as wordt in hoeveelheden van 160 gram te koop aangeboden.

De initiatiefnemer van het bijzondere project is Sofus Gustavsson. Hij kwam op het idee toen een vriend hem vroeg een beetje as op te sturen met de post. "Toen bedacht ik me dat er duizenden mensen moeten zijn die op deze manier een blijvende herinnering aan de gebeurtenissen in handen willen hebben", zegt Gustavsson.

Gustavsson doet het niet voor zichzelf, want de winst die hij maakt op de as, wordt bezorgd aan ICESAR, een stichting die helpt de omgeving van de vulkaan schoon te houden.

Bron: De Redactie 11mei2010

Mening: schande dat mensen munt proberen te slaan uit een natuurramp... Misschien moet men het as verkopen en de winst naar de slachtoffers geven?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th May 2010, 19:34
Charlot Michiels Charlot Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 104
Ik vind dit in tegenstelling tot jan zeker geen schande. Het is toch normaal dat men dingen gaat verkopen waarnaar er vraag is. Dit is nu eenmaal het systeem van onze vrije markteconomie. Ik zie het uitbarsten van de vulkaan zeker niet alleen als iets negatief. De meeste mensen denken de laatste jaren onterecht dat ze alles wat er in de wereld gebeurt kunnen controleren en naar hun hand kunnen zetten. Door het uitbarsten van de vulkaan Eyjafjallajökull staan de mensen weer met hun twee voeten op de grond en komen ze tot het besef dat mensen niet alles in hun macht hebben, en zeker de natuur niet. Dat Gustavsson de winst bezorgd aan ICESAR, een stichting die helpt de omgeving van de vulkaan schoon te houden, vind ik wel deugdzaam initiatief. Toch had de IJslandse regering misschien beter deze verkoopkansen gezien. Op die manier zou men al een deel van de schulden die zijn ontstaan door het omvallen van de internetspaarbank Icesave kunnen betalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.