|
||||
|
||||
Wereldbevolkingscijfer
Er kwamen dit jaar zo'n 83 miljoen mensen bij
We leven met bijna zeven miljard mensen op de planeet Aarde. In de nacht van oud naar nieuw zullen er waarschijnlijk 6.834.509.600 mensen zijn, zo heeft de Duitse Stichting Wereldbevolking (DSW) in Hannover meegedeeld. In 2009 is de wereldbevolking met ongeveer 83 miljoen mensen gestegen. Gemiddeld komen er elke seconde 2,6 aardbewoners op de wereld. Procentueel gezien neemt de bevolking het snelst toe in Afrika, waar dit jaar de kaap van het miljard inwoners is overschreden. Maar de meeste landen van dit continent kunnen zelf niet meer toereikend voor hun bevolking zorgen, aldus de DSW. Blog DM, 23/12/09 (dpa/gb)
|
|||
|
|||
Best wel angstaanjagend als je dit leest. Op het moment dat ik las dat er gemiddeld 2,6 baby's geboren worden per seconde, stonden mijn gedachten even stil.
Op dat moment zelf waren er dus weer "2,6" geboren en vanaf dat ik me dat realiseerde, waren er alweer bij... 't Gaat echt wel goed vooruit dus!! |
|
||||
|
||||
Op http://www.breathingearth.net/ vind je een schatting van hoeveel mensen er op dit moment leven, sterven en geboren worden (en de CO2 uitstoot e.d.)
|