actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 11th December 2009, 00:53
jelle.vos jelle.vos is offline
Registered User

Inspecteurs Atoomagentschap voor nieuwe missie naar Iran

Een ploeg inspecteurs van het Internationaal Atoomagentschap (IAEA) is in Iran aangekomen voor een tweede inspectiemissie op de nucleaire site die gebouwd wordt nabij de heilige stad Qom.

De inspecteurs vertrokken woensdag in Wenen en kwamen donderdag in Teheran aan.

Het betreft de tweede inspectiemissie op de site van Fordo, waar volgens Teheran nieuwe installaties voor uraniumverrijking zouden komen. Iran bracht het IAEA pas op 21 september op de hoogte van het project.

De westerse landen vragen zich echter af waarvoor het Iraanse kernprogramma zal dienen: burgerdoeleinden, zoals het islamitische regime stelt, of de productie van een atoombom, zoals het Westen vreest.

De eerste controle van het IAEA in Fordo vond eind oktober plaats. De vier inspecteurs van het Atoomagentschap weigerden na hun terugkeer details over het verloop van de inspectie te geven. Ze verklaarden enkel dat er op de site 3.000 centrifuges geplaatst zouden kunnen worden, maar dat er nog geen enkele stond.
Teheran liet weten dat de site in 2011 in gebruik zou worden genomen. (afp/lb)
10/12/09 23u00

bron:http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...naar-Iran.dhtml

Eigen mening.

Ik vind het artikel eigenlijk journaal omdat het van belang is dat ze misschien een atoombom kunnen maken en ik denk dat het einde van de wereld zoals wij hem op dit moment kennen best belangrijk is. Een dilemma voor Europa. De melding kwam wat laat aan dus misschien zijn de doeleinden niet zo zuiver, maar Het kan natuurlijk altijd wel zijn dat ze hun bevolking willen helpen. Als je ingrijpt moet je een gegronde reden hebben, want als ze denken dat je ze niet vertrouwt dan is het waarschijnlijk oorlog. Hopelijk vinden ze de tweede inspectie al niet te veel want ik wil niets veralgemenen, maar als ik eerlijk ben denk ik persoonlijk dat ze nogal snel aangebrand zijn. Hopelijk krijgen ze zo een betere economie en doen ze het echt voor het volk.
Met citaat antwoorden
Oud 12th December 2009, 13:33
bob.van.leemput bob.van.leemput is offline
Registered User

Hier ben ik ook een voorstander van! Ik bekijk niet de hele moslimwereld als bedreiging, maar ben wel van mening dat fundamentalisme, in elke godsdienst, en waartoe dit kan leiden (vb 9/11) moet aangepakt worden, en dat elke terroristische dreiging, hoe klein ze ook mag zijn of welk klein aspect erop mag wijzen aangepakt moet worden. In dit geval is dan Iran het probleem, en men wil het gewoon controleren, niet op de George W. Bush-manier platbombarderen, en dit is een goede zaak! Men moet er alles aan doen om van de wereld een betere en veiligere plaats te maken!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:25.