![]() |
|
|||
|
|||
New York verwerpt homohuwelijk
De Senaat van de Amerikaanse staat New York heeft een wetsontwerp verworpen dat het homohuwelijk legaliseert.
Slechts 24 senatoren stemden voor het ontwerp, 38 spraken zich uit tegen de tekst, die het voor mensen van hetzelfde geslacht mogelijk zou maken om met elkaar te trouwen. Door de afwijzing van de Senaat zijn er in de VS nog altijd maar zes staten waarin het homohuwelijk wordt toegestaan. In de staten Maine, Connecticut, Massachusetts, New Hampshire, Vermont en Iowa werd een gelijkaardig voorstel in het verleden wel nog aangenomen. (afp/lb) Bron: De Morgen http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...ohuwelijk.dhtml Eigen mening Dit vind ik belachelijk. Ik snap niet wat mensen er fout aan vinden dat mensen van hetzelfde geslacht met elkaar trouwen. Daar heeft toch niemand last van? Voor mij is dit nogmaals een bewijs dat Amerika, met zijn imago als grootmacht, op veel vlakken tekort schiet! |
|
|||
|
|||
New York keurt homohuwelijk af
Amerika: "wij zijn vooruitstrevend en modern."
Dag Jan, in deze eeuw mag zoiets toch geen taboe meer zijn. Ik snap niet waar sommige Amerikanen zo moeilijk over doen. Wat met de rechten van de mens, is dit geen recht: mogen 2 geliefden niet met elkaar trouwen? Wat maakt het in godsnaam uit dat ze hetzelfde geslacht hebben. Zeer oud is dit! |