actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th November 2009, 09:18
Sanne.Brys Sanne.Brys is offline
Registered User

Koppel dringt binnen tijdens staatsdiner in Witte Huis

Koppel dringt binnen tijdens staatsdiner in Witte Huis
Het zou één van de meest beveiligde plaatsen ter wereld moeten zijn, maar een koppel 'party crashers' is erin geslaagd binnen te dringen in het Witte Huis terwijl president Barack Obama er een staatsdiner hield. Volgens de woordvoerder van Obama was de president nooit in gevaar en wordt onderzocht hoe dit koppel is binnengeraakt.

Screening
Ze moesten nochtans dezelfde screening ondergaan als de 300 andere gasten die het etentje ter ere van de premier van India mochten bijwonen. Het koppel hield de hele tijd vol dat ze wel degelijk uitgenodigd waren door Obama. "Ik ben vereerd dat ik het staatsdiner van Barack Obama en de First Lady ter ere van India mag bijwonen", schreef Michaele Salahi op haar Facebook-pagina.

Facebook
Het was pas de volgende ochtend dat de veiligheidsdiensten van het Witte Huis iets in de gaten kregen. Door de uitlatingen van het koppel op het internet begon de pers vragen te stellen aan het Witte Huis. Daar verklaarde men dat het koppel helemaal niet op de lijst met genodigden stond. Intussen stonden er al tientallen foto's van het diner op Facebook.

Ernstige fout
Maar hoe is dat dan kunnen gebeuren? In de Washington Post geeft een voormalige medewerker van het Witte Huis zijn theorie. "De namen van de gasten werden afgeroepen en toen ze hun naam niet hoorden zijn ze gaan klagen. Op een regenachtige avond kunnen de veiligheidsdiensten de controle wel eens verliezen, zeker aangezien dit koppel eruit zag alsof ze echt thuis hoorden op het diner." Toch geeft ook hij toe dat er een ernstige fout is gebeurd.

Bron: hln

Eigen mening:
Wie verwacht nu zoiets? Een wildvreemd koppel dat zonder problemen het Witte Huis binnen geraakt, terwijl ze helemaal niet uitgenodigd zijn. Dit kan ik me echt niet voorstellen.
Ik herinner me nog dat ik vorig jaar in Praag was, en heel toevallig Barack Obama ook. Je zag geen plaatsje op straat dat niet beveiligd was, overal stond er politie, militairen, …
Wat me wel opviel was dat dit artikel bij Het Laatse Nieuws de eyecatcher van de dag was, helemaal bovenaan stond en erg veel foto’s bevatte, terwijl ik dit artikel ook terug vond bij De Morgen, maar hier werd het veel subtieler gepresenteerd. Dit vind ik goed, want dit artikel is echt niet maatschappelijk relevant. Het is duidelijk dat Het Laatste Nieuws meer naar sensatie streeft, terwijl de morgen toch meer kwalitatieve artikels vooraan plaats.
Met citaat antwoorden
Oud 27th November 2009, 15:54
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User

Dit valt eigenlijk niet te begrijpen. Na de aanslagen van 11 september zou je denken dat alles toch enorm goed beveiligd is.. Niet dus! Deze mensen hadden misschien geen foute bedoelingen, maar wat als zij dat wel hadden?

Er zou veel meer controle moeten zijn op zulke dingen. Het komt bijna dagelijks in het nieuws, x-aantal doden, veroorzaakt door een aanslag.

Maar in dit geval, eind goed al goed.. Maar laat het een les zijn voor hen, dat ze beter moeten omspringen met veiligheid!
Met citaat antwoorden
Oud 28th November 2009, 15:40
yannick.michiels yannick.michiels is offline
Registered User

Ongenode gaste kon Obama hand geven in Witte Huis

Bekijk: http://www.hln.be/hln/nl/2002/Dossi...itte-Huis.dhtml

Het blijft vreemd hoe deze 'ongenode' gasten door de screening zijn geraakt. Ik vind het een zwak excuus dat ze zeggen dat op een regenachtige dag, de veiligheidsdiensten wel eens de controle kan verliezen. Zeggen dat ze er uitzagen als genodigden is ook maar lachwekkend. Wat als een terrorist zich wat beter kleed en daar binnenwandeld?

Maarja, de hoofd van beveiliging zal de gevolgen dragen en ze zullen wel strengere controles uitvoeren vanaf nu.
Met citaat antwoorden
Oud 28th November 2009, 16:50
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User

heerlijk! Doet me denken aan het filpje over ons koninklijk paleis. Zo zie je maar dat niet elke beveiliging op en top in orde is.

Ik zou zeggen leer uit je fouten! verander het systeem!

Wat een geluk dat het geen terroristen waren

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:29.