|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Frankrijk overweegt castratie bij herhaling seksueel misdrijf
Frankrijk overweegt castratie bij herhaling seksueel misdrijf
Moeten pedofielen en verkrachters in Frankrijk binnenkort een chemische castratie ondergaan als ze zich meermaals vergrijpen? De Franse regering overweegt het wel op een ogenblik dat Frankrijk in de ban is van een rechtszaak tegen een pedofiel die een 5-jarige jongen ontvoerde en verkrachtte, terwijl hij al meerdere seksuele misdrijven op zijn strafblad had staan. De 63-jarige Francis Evrard heeft de helft van zijn leven achter de tralies doorgebracht voor het seksueel misbruik van kinderen. In augustus 2007 kwam hij weer op vrije voeten en amper enkele dagen later ontvoerde en verkrachtte hij een jongetje. De feiten speelden zich af in Roubaix. Hij sloot zijn slachtoffer op in een garage, gaf hem drugs en verkrachtte hem. De woede van het Franse volk zette de regering ertoe aan om de wet te verstrengen zodat criminelen aan het einde van hun straftijd toch nog in de cel moeten blijven als vermoed wordt dat ze nog steeds een gevaar voor de samenleving zijn. Sarkozy Advocaten en juridische experts bekritiseerden de beslissing van de Franse regering omdat het indruist tegen de fundamentele principes van het gerecht. Maar onlangs ging de bal opnieuw aan het rollen. Evrard had vanuit zijn cel namelijk een brief geschreven naar president Nicolas Sarkozy. Daarin vroeg hij uitdrukkelijk de toestemming om zijn teelballen operatief te laten verwijderen, zodat hij niet opnieuw zou toegeven aan zijn pedofiele drang. Volgens de vader van het slachtoffer is dat niet meer dan een stunt van de man om een lichtere straf te krijgen. Hij schreef de brief pas enkele dagen voor zijn rechtszaak, terwijl hij al twee jaar in de cel zit. Castratie Chemische castratie of het gebruik van medicatie wordt in Frankrijk (net als in Zweden en Denemarken) nu al toegepast als de beklaagde ermee instemt. Maar de Franse premier François Fillon denkt er nu aan om sommige criminelen te verplichten een castratie te ondergaan. Sinds Nicolas Sarkozy verkozen werd, kreeg hij wel vaker kritiek omdat Frankrijk verregaande wetten invoerde waarmee hij op de wensen van het volk inspeelt. Boeten Voor de voormalige minister van Binnenlandse Zaken Robert Badinter - verantwoordelijk voor het afschaffen van de doodstraf in Frankrijk - is castratie uit den boze. "Evrard moet niet beslissen over zijn eigen straf. Hij moet boeten voor zijn misdaad en ik denk dat hij op basis van zijn leeftijd niet veel meer van zijn vrijheid zal kunnen genieten. Als hij ooit nog vrijkomt..." (gb) Bron : http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-misdrijf.dhtml Het is misschien niet de beste oplossing maar ik ben zeker voor dit initiatief. Dat mensen zich vergrijpen aan jonge kinderen kan er bij mij nog altijd niet in. Het zijn zieke mensen die van mij part levenslang mogen worden opgesloten. Als pedofielen een castratie moeten ondergaan, zowel een chemische als een echte operatie, en dit werkt. Mogen ze dit van mij direct invoeren. Als die mensen dan gecastreerd worden, gaat misschien hun seksuele lust afnemen. Maar ik zou eerder voor levenslange opsluiting gaan dan voor dit. En als men dan spreekt van te weinig plaats in de gevangenissen, dan moeten ze die maar bijbouwen. Ze kunnen beter hier geld aan geven dan zo’n gevaarlijke mensen laten rondlopen. Zij verpesten het leven van die kinderen, die kinderen zijn levenslang getraumatiseerd. |
|
|||
|
|||
Best wel een lachwekkend artikel. Je moet wel wat lef hebben om een brief naar de president te schrijven met de vraag voor een castratie.
Toch heb ik enkele bedenkingen. Een castratie is namelijk onomkeerbaar. Wat als de beschuldigde onschuldig blijkt te zijn na verloop van tijd? Wat als de dader na jaren vastzitten vrijkomt, realiseert dat wat hij gedaan heeft niet door de beugel kan, enorm veel spijt heeft, maar een nieuw leven wil opbouwen met een vrouw en eventueel kinderen? |
|
|||
|
|||
Ik vind castratie een goede oplossing als het over verkrachters gaat. Van mij mogen ze zelfs vanaf de eerste keer een castratie uitvoeren, dan kunnen ze tenminste vanaf de tweede keer niemand meer ongewenst zwanger maken.
Mensen verkrachten is erg genoeg. Verkrachters doen gewoon mensonterende dingen die niet door de beugel kunnen en moeten hiervoor zwaar gestraft worden. Door een castratie kunnen deze mensen geen nieuwe nakomelingen meer op de wereld zetten. Maar dat bezie ik niet echt als een ramp. Wie wil nu zo iemand als ouder hebben? Geen enkel kind verdient dit. Maar een castratie alleen is niet genoeg. Zij moeten zwaar gestraft worden voor hun daden, want hun daden hebben enorm grote gevolgen voor de slachtoffers. Hun slachtoffers hebben vaak enorme psychologische en sociale problemen, en hebben hiervoor begeleiding nodig. Daarom vind ik dat de verkrachters mee moeten betalen voor de begeleiding die de slachtoffers nodig hebben, want zij zijn al bij al de oorzaak van deze problemen. Bij herhaling van zulke feiten vind ik dat een levenslange veroordeling ook op zijn plaats is. Zo iemand verdient niet nog een kans, een derde kans dan al. Hij heeft al een tweede kans gekregen en deze eveneens verprutst net als zijn eerste kans. Geen medelijden mee hebben, dat hebben zij ook niet voor hun slachtoffers! |