|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Dewael misnoegd over uitlekken regeringsverklaring
Dewael misnoegd over uitlekken regeringsverklaring
Op de eerste werkdag van de regering Leterme II is direct een rel ontstaan. De regeringsverklaring die hij in de Kamer ging voorlezen, bleek al drie uur eerder geheel op verschillende nieuwswebsites te staan. ''We zijn hierover zeer verontwaardigd. Dit is in de 160 jaar parlementaire geschiedenis van België nog nooit gebeurd'', foeterde Kamervoorzitter Patrick Dewael (Open Vld) bij de opening van de zitting. Hij kondigde aan maatregelen te nemen. Premier Yves Leterme zei de verontwaardiging te delen. ''De transparantie die ik met collega's nastreef, heeft kennelijk een prijs. Ik verwacht dat degene die hiervoor verantwoordelijk is, vanavond eens goed in de spiegel kijkt.'' Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/W...erklaring.dhtml Welkom terug Yves! Toch wel betreurenswaardig en misschien zelfs ontmoedigend voor Leterme II. Hij is nog maar net terug of het volgende 'schandaal' springt reeds op de voorgrond. Je zou er al medelijden mee krijgen.. Het feit dat Leterme dadelijk reageert en zijn verontwaardigheid uit, spreekt wel in zijn voordeel. Ik kan zeker begrijpen hoe hij zich voelt. Hij probeert open te zijn met zijn collega's en wordt dan achteraf 'in het zak gezet' door een voorlopig onbekende persoon die de informatie heeft doorgelekt aan de media. Ik zou mij ook enorm bedrogen voelen. |