|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Stewardessen strippen opnieuw voor goede doel
Vliegtuigmaatschappij Ryanair heeft opnieuw een kalender uitgebracht met sexy
foto’s van stewardessen. De editie van 2010 is de meest pikante tot dusver. De opbrengst gaat naar het goede doel, Ryanair hoopt op een bedrag van meer dan 100.000 euro. De kalender kan zowel op het vliegtuig als op de website www.ryanaircalendar.com gekocht worden voor 10 euro. Het is al de derde editie inmiddels. Ryanair hoopt meer dan 11.000 exemplaren aan de man te brengen. Het geld gaat integraal naar een fonds om gehandicapte kinderen in Groot-Brittannië te helpen. Het liefdadigheidsinitiatief van Ryanair-topman Michael O’Leary blijft niet onbesproken. Jaarlijks komt er kritiek op de stewardessen die als lustobjecten worden afgebeeld. Een woordvoerder benadrukt dat alle vrouwen vrijwillig hebben geposeerd. Aan kandidaten was er trouwens geen gebrek. Meer dan 800 van de 4.000 personeelsleden stelde zich kandidaat. • woensdag 25 november 2009 • Bron: De standaard Mijn mening: Mensen kunnen hier tegen zijn, vrouwelijk bloot op een kalender zetten. Maar je het is nu eenmaal geweten, ‘sex sells’. Wat is hier het belangrijkste? Dat de gehandicapten hun geld krijgen of dat er weer reclame gemaakt wordt voor ryanair of de vrouw weer gereduceerd wordt tot een object. Persoonlijk vind ik dat het belangrijkste is dat de gehandicapte kinderen gesteund worden. Een gehandicapte verzorgen is vermoeiend, voor de verzorgers en voor de portefeuille. |
#2
|
|||
|
|||
Het is vreemd dat ze zo'n soort kalender verkopen ten voordele van gehandicapte kinderen. Hoewel dit wel een goed initiatief is van Ryanair maar waarom moet deze kalender nu uit pikante, sexy foto's van stewardessen bestaan? Ik snap natuurlijk ook de uitdrukking 'sex sells' maar naar mijn mening vind ik dit soort kalenders een beetje ordinair. De vrouw wordt echt als lustobject beschouwd. Bovendien profiteert de vliegtuigmaatschappij ondertussen natuurlijk van de bijkomende reclame. Maar waar het uiteindelijk op neerkomt is dat de gehandicapte kinderen en hun verzorgers gesteund worden. En als Ryanair erin slaagt 10.000 euro te verzamelen, is dat al een flinke som om aan het fonds te overhandigen.
|