actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th November 2009, 10:26
Yannick.Truyen Yannick.Truyen is offline
Registered User

Dronken hooligans vechten in volle vlucht

Dronken hooligans vechten in volle vlucht

Een piloot van EasyJet heeft zijn toestel in Frankfurt am Main aan de grond gezet. Hij nam liever geen risico's nadat twee voetbalfans aan boord aan het vechten gingen. Het toestel was op weg van Manchester naar München.

Dronken hooligans
Aan boord zaten twaalf voetbalfans die naar de topper in de Bundesliga, Bayern tegen Schalke gingen kijken. Twee dronken Britten gingen aan het knokken. De crew deed verschillende pogingen om het verhitte duo tot bedaren te brengen maar dat lukte niet en de piloot had geen andere keuze dan een noodlanding te maken. "Hij wilde zo voorkomen dat de situatie escaleerde", aldus politiewoordvoerder Franz Winkler.

Piloot handelde preventief
Na de landing moest de groep Britse fans het toestel verlaten. De 24 fans konden naar hun match fluiten en de aanstoker van het geweld, een jongeman van 24 werd opgesloten. Volgens de politie zal hij ook vervolgd worden. Volgens een EasyJet-woordvoerder waren de passagiers nooit in gevaar. "De piloot heeft op de juiste wijze gehandeld omdat hij geen problemen wilde voor de andere passagiers." (hlnsydney)
09/11/09 08u06

Eigen mening: Jammer dat door de hooligans alle andere mensen weeral hinder ondervinden. In sport bestaat toch nog wel zoiets als fairplay? Als je voor een wedstrijd al met agressie naar ginder gaat wat wordt het dan na de wedstrijd?
Met citaat antwoorden
Oud 9th November 2009, 21:17
jeroen.ooms@edu.khk. jeroen.ooms@edu.khk. is offline
Jeroen.Ooms

Dit is echt wel schandalig. Ten eerste is het niet de bedoeling dat je dronken op een vliegtuig zit en ten tweede is het schandalig dat je vecht op het vliegtuig. Mensen die zoiets doen zijn voor mij "leeghoofden". Zoiets doe je toch niet omwille van een discussie rond voetbal.
Hooliganisme is het domste waar een mens zich mee kan bezighouden en toch gebeurt het vaak. Elke topclub heeft wel een harde supporterskern, maar het is wel opvallend dat het weer britten zijn die opgepakt worden. Engeland is het meest "voetbalgekke" land ter wereld. In dat land zijn er mensen die leven voor voetbal.
Hooliganisme zou zwaar bestraft moeten worden en men zou dit moeten proberen uit te roeien, want anders zullen er ooit nog veel ergere dingen gebeuren.
Ik heb niets tegen hevige supporters (ik ben er ook één: club brugge), maar hooliganisme is voor mij een stap te ver.
Met citaat antwoorden
Oud 12th November 2009, 12:38
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User

dronken fans

Ik dacht altijd dat mensen onder invloed geweigerd werden om een vliegtuig te stappen, om zulke situaties te vermijden. Blijkbaar dus niet altijd.
Met citaat antwoorden
Oud 13th November 2009, 14:15
rob.van.beek rob.van.beek is offline
Registered User

Ik vind dat de piloot goed gehandeld heeft. Je kan geen enkel risico nemen in verband met de veiligheid van de passagiers. Het is goed dat alles zo is afgelopen. Maar de hooligans mogen van mij een zeer zware straf krijgen. Ruzie maken voor een voetbal wedstrijd is voor niets goed. Het is een sport en onstpanning en dat moet leuk blijven.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:28.