actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2009, 11:00
ellen.snoeckx ellen.snoeckx is offline
Student
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 77
Gevaarlijke Duitse gevangenen ontsnappen per taxi

Gevaarlijke Duitse gevangenen ontsnappen per taxi
Bron: De Morgen
27/11/2009

De Duitse grens met België wordt extra bewaakt, evenals de treinstations en de luchthavens.
De Duitse politie speurt in de omgeving van Aken koortsachtig naar twee gevaarlijke gewapende boeven die gisterenavond ontsnapt zijn uit de zwaarbewaakte gevangenis.

Wegversperringen
De politiekorpsen van Noordrijn-Westfalen houdt de luchthavens en treinstations in deze regio aan de grens met België en Nederland nauwlettend in het oog. Helikopters verlenen steun vanuit de lucht. Her en der zijn wegversperringen opgericht. Ook over de grens wordt uitgekeken naar de criminelen.

Erg gevaarlijk
De twee mannen, die zijn veroordeeld wegens moord en moordpoging, bedreigden een bewaker en de poortwachter met een mes en gingen omstreeks halfnegen uur 's avonds aan de haal in een taxi, richting Keulen. Het gaat om de 46-jarige Peter Paul Michalski en de 50-jarige Michael Heckhoff. De gevangenis van Aken wordt beschouwd als een van de modernste van Europa. Ongeveer 800 zware en erg gevaarlijke criminelen boeten er hun straf uit. (dpa/adb)


Mening:
Hoe is het toch mogelijk dat 2 erg gevaarlijke gevangenen kunnen ontsnappen in een blijkbaar zwaar bewaakte gevangenis?? Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze een mes in hun bezit hadden. Dit kan toch zo niet verder. De gevangenissen zijn echt niet zwaar genoeg bewaakt. De gevangenen krijgen veel te veel vrijheid en mogen veel te veel. De gevangenis is bedoeld als straf, niet als goedkoop hotel. Ik vind dat het dringend tijd wordt dat de gevangenissen terug echte gevangenissen worden, zonder al die overbodige "rechten voor de gevangenen". Het is de bedoeling toch dat de mensen niet naar de gevangenis willen, dat ze eerder 'op het rechte pad gaan blijven'. Gevangenissen zijn veel te soft.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2010, 20:49
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Ik vind ook dat er nu in de gevangenissen veel te veel luxe is. Als je nu bijvoorbeeld niets meer bezit, geen familie meer hebt en geen dak boven het hoofd, kun je beter een bank overvallen en in de gevangenis gaan zitten. Daar heb je een dak boven je hoofd en krijg je eten. Het kan zijn dat ik de gevangenis iets te "rooskleurig" zie, maar de nieuwste gevangenissen zien er toch wel luxueus uit vind ik.
We hebben in België ook al meermaals met ontsnappingen gehad, maar ik vind het toch merkwaardig hoe er toch regelmatig 'zware jongens' ontsnappen. En daarmee bedoel ik niet alleen in ons land, maar ook in de andere landen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th May 2010, 00:24
dominiquevandevliet dominiquevandevliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 80
Als twee boeven zijn kunnen ontsnappen uit een gevangenis, dan zal deze wel niet zo zwaarbewaakt zijn… Natuurlijk is het weleens mogelijk dat een bepaalde situatie uit de hand loopt, maar zou men dan normaal niet veel sneller ingrijpen? De mannen zijn, zoals je kan lezen in het artikel, ver geraakt. Had men het dan niet meteen door dat ze de benen genomen hadden?
Het is inderdaad zo dat verschillende gevangenissen eerder “luxueus” zijn (voor zover ‘gevangenis’ en ‘luxe’ combineerbaar zijn). Men wil alle vormen van misdaad zoveel mogelijk vermijden, maar men schotelt misdadigers (in wording) echter een beeld van een knusse gevangeniscel voor. Het is me een raadsel waarom mannen die een al dan niet zware misdaad begaan hebben nog recht hebben op (enige vorm van) luxe…
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.