|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Man verkracht 99-jarige vrouw in Brussel
BRUSSEL - In de Europese wijk in Brussel is een vrouw van 99 jaar zaterdagochtend verkracht door een 35-jarige man. De dader werd op heterdaad betrapt.
Het lijkt er op dat de man geestelijk gestoord is. De bejaarde vrouw liep verwondingen op. Dat meldt het parket van Brussel. Een verpleegster bezocht zaterdag rond 06.00 uur de bejaarde vrouw in haar appartement om haar te verzorgen. Ze trof een naakte man aan in het bed van de bejaarde vrouw. De man is meer dan waarschijnlijk geestelijk gestoord. Tijdens zijn arrestatie verklaarde hij dat hij kolonel is, dat zijn naam Osman P. is en dat hij afkomstig is uit Guatemala. De politie nam de vingerafdrukken van de man, die geen enkel identiteitsdocument op zak had. Het slachtoffer was in shock en werd overgebracht naar het ziekenhuis. Ze heeft een open wonde aan haar arm en is gewond aan haar lies, waar de dader haar met een schaar verwondde. De dader werd overgebracht naar het ziekenhuis voor een psychiatrisch onderzoek. Het parket heeft zijn aanhouding gevraagd voor verkrachting, met de verzwarende omstandigheden dat die gepaard ging met foltering en dat het slachtoffer hulpbehoevend was. vdy Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Det...DMF01112008_025 Ik vind het nogal bizar dat de man dat appartement in de eerste plaats is binnengeraakt. De vrouw zal toch niet zomaar voor iedereen hebben opengedaan. En ze woont in een appartementsgebouw heeft niemand haar dan horen roepen? Iemand van de buren moet toch iets gehoord hebben? Dat stoort mij zo aan de maatschappij tegenwoordig. Als mensen iemand op straat zien 'sukkelen' of zelfs zien vechten, lopen ze er snel voorbij alsof ze niets gezien hebben. Hun dagplanning zou maar eens overhoop gehaald kunnen worden. Wat had er gebeurd als de verpleegster die dag al geweest was of niet kwam en de buren 'niets hadden gehoord'? Overigens lijkt de dader mij zeker psychisch gestoord, dit zijn ze nog aan het onderzoeken, maar wie haalt het nu in zijn hoofd om een bejaarde vrouw die rustig van haar oude dag geniet te gaan molesteren? |
|
||||
|
||||
Citaat:
Dit is niet iets van "tegenwoordig". Ik heb menswetenschappen gevolgd in het middelbaar, daar hebben we ooit dergelijke dingen besproken. Er was een appartementsgebouw, dus er waren wel degelijk honderden mensen, voor dat appartementsgebouw werd er iemand vermoord. Die vrouw heeft dus geschreeuwd voor haar leven. Niemand had de politie gebeld. Het is een mechanisme dat blijkbaar meer voorkomt. Het is de attitude van: "Iemand anders zal al wel gebeld hebben ondertussen." Mensen schuiven de verantwoordelijkheid af op iemand anders. Het is jammer dat dergelijke dingen in onze maatschappij gebeuren. We kunnen maar hopen dat de vrouw het goed stelt en dat de man op zijn juiste plaats terecht komt. |
|
|||
|
|||
Die man zal inderdaad geestelijk gestoord zijn!
Komaan, wie doet zoeits. Al is het bij een oude vrouw of een jong meisje. Ik kan ook niet volgen, hoe is die man binnengeraakt??? Ze zijn op het juiste moment binnengekomen, want wie weet wat ging er zich nog afspelen.... Allemaal zieke mensen die zo'n dingen doen, ik kan er dus absoluut niet bij waarom mensen elkaar zo'n dingen aandoen, echt niet! Ik hoop dat ze die man op zijn plaats zetten en dat de vrouw goed geneest van haar verwondingen! Ik ken nog zo'n verhalen en ik word er niet goed van van al deze dingen te moeten lezen, gestoorde wereld, niet?? |
|
|||
|
|||
Dat ze zo'n man maar snel opsluiten. Hij is een groot gevaar voor de maatschappij! En met een schaar iemand verwonden, hoe gestoord moet men daarvoor wel niet zijn?! Dan hebben we het niet eens over de verkrachting van de 99jarige vrouw. Natuurlijk maakt de leeftijd uiteindelijk niet zo veel uit, want zo'n daden zijn altijd erg, op welke leeftijd dan ook. Maar toch, het slachtoffer is weeral eens een zwakke persoon die zich minder goed kan verweren.
|
|
|||
|
|||
Ik vind dit heel laag van die man, en gestoord of niet, dit paart hem niet goed. En wat hier gezegd wordt waarom de vrouw de deur open doet. Oudere mensen vertrouwen andere mensen vlugger denk ik. En de man kan evengoed gezegd hebben dat hij een pakket kwam afleveren. En ik denk niet dat zo een oude vrouw echt in staat is zich te verweren of te schreeuwen.
|
|
|||
|
|||
Ik kan me zo al voorstellen hoe dit heeft kunnen plaatsvinden. Oudere mensen laten vaak iemand sneller binnen. Waarschijnlijk heeft hij onder een valse naam aangebeld bij de vrouw en is hij zo binnengeraakt. Ik versta niet hoe mensen in staat kunnen zijn om dit te doen. Het maakt niet uit of het nu bij een jong meisje is of bij een oude vrouw, het trauma blijft even groot voor het slachtoffer. Maar dan blijft bij mij de vraag:heeft hij bewust voor deze vrouw gekozen, omdat ze zich misschien minder kan weren dan iemand anders?
Laten we hopen dat de dader zo snel mogelijk zal berecht worden, want hij is wel degelijk een gevaar voor de maatschappij! |
|
|||
|
|||
Alweer maar eens een verkrachting van zo’n ziekelijke man. De nood moet toch zeer hoog zijn denk ik dan als je zo’n oud vrouwtje van 99 moet verkrachten. Hoe laag kan je vallen als man. Niet tegenstaande als het gebeurt zou zijn bij een jongere vrouw dat ik het goed zou keuren. Totaal niet want zulke zaken zijn even traumatiserend voor een jong slachtoffer als voor een ouder slachtoffer. Maar zoals al gezegd laten zulke oudere vrouwtjes vlugger mensen binnen omdat ze de mensen vlugger vertrouwen. Maar niemand zegt me dat de man niet geweten heeft dat net daar het oude vrouwtje woonde. Hij zal zijn slachtoffer er wel zorgvuldig tussen uitgekozen hebben. Waarom moeten zulke oude vrouwtjes nog geconfronteerd worden met deze ziekelijke zaken van onze maatschappij, laat hen toch gewoon genieten van hun oude dag. Het zou me niet verwonderen als de man nog als niet toerekeningsvatbaar wordt beschouwd en er vanaf komt met een milde straf.. Gestoorde wereld..
|
|
|||
|
|||
Dit is echt erg. Het kan bijna niet anders dat die man geestelijk gestoord is, waarom juist zo'n oude vrouw? In ieder geval, dit wijst er toch wel op dat in rusthuizen een betere beveiliging moet komen. Controleren ze s'avonds niet of iedereen veilig (en alleen) in hun bed ligt te slapen? Of zijn daar de deuren 's nachts niet vast zodat iedereen er gewoon kan binnenwandelen? Ik vind dit toch maar vreemd. Ik vind het erg voor die vrouw dat ze op zulke leeftijd nog zoiets moet meemaken en ik hoop dat ze niet te erg getraumatiseerd is want dat zou erg jammer zijn om zo haar laatste levensjaren te moeten doorstaan...
|
|
|||
|
|||
Als je zoiets leest vraag je je toch echt wel af wat voor gestoorde mensen vrij rondlopen. Je zou nog schrik krijgen! Er staat tenslotte niet op hun voorhoofd te lezen: "Ontwijk mij, ik ben gek"...
Arme vrouw... Zoiets meemaken, en dat op haar (respectabele) leeftijd. Ze kon niets tegen die man beginnen. De vrouw zal waarschijnlijk ook niet meer zo goed te been zijn. Ze had geen schijn van kans. Ik hoop dat ze héél goede begeleiding krijgt, en dat ze dit op een of andere manier toch nog kan verwerken. |