|
|||
|
|||
10 tips voor stresskids
In het tijdschrift Klasse stond er deze keer een artikel in met 10 tips voor stresskids. Hoe je dit als lkr het beste kan aanpakken, zodat de lln zich toch goed gaan voelen. Ik vind dit een zeer goed artikel en het kan voor ons allen van toepassing zijn!
Er zitten ook tips bij die je zelf kan uitproberen, wanneer je als leerling aan het studeren bent. Hopelijk kunnen we deze tips ook toepassen in onze latere job en hebben de lln er genot van. Check volgende link, daar vind je de 10 tips http://issuu.com/klasse_leraren/doc...rig=homephoto31 |
|
||||
|
||||
Aan puntje 8 moest ik meteen denken aan de afgelopen 6 jaar in het secundaire onderwijs: leerkrachten zetten een gemiddelde op het rapport. Jij hebt b.v. 65%, terwijl het klasgemiddelde 75% is. 65% op zich is goed, maar als je ouders aan je rapport zien dat het gemiddelde 10% meer bedraagt, en dat jij wel eens de laatste van de klas zou kunnen zijn, vinden ze het plots niet meer goed.
Ik vind het een goede tip! Hoewel sommige leerlingen wel nieuwsgierig zijn hoe ze presteren t.o.v. hun klasgenootjes. Puntje 9, het is zo typisch! Je ziet een kwartier te sukkelen met een oefening en de leerkracht komt niet helpen of zegt dat je zelf nog wat verder moet zoeken. Dan gaat de bel en dan luidt de zin “Maken jullie die oefeningen maar af tegen morgen.” Hatelijk gewoon … zeker als het moeilijke oefeningen zijn. Er heerst tegenwoordig heel wat stress op de schoolbanken en op sommige leerlingen ligt een hoge druk van hun ouders. Het is aan ons, als toekomstig leerkrachten, om de lessen zo boeiend en leuk te maken voor iedere leerling. |