actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 12th December 2008, 09:27
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User

Chinese jongen krijgt pijl door oog, maar blijft in leven

Een Chinese tiener heeft een pijl door zijn hoofd gekregen, maar het toch op miraculeuze wijze overleefd. De pijl doorboorde het linkeroog van de 11-jarige Liu Cheong en zat tot aan de achterkant van de schedel.

De jongen werd meteen naar het ziekenhuis gevoerd, waar de jongen onder de scanner werd gelegd en de dokters moesten vast stellen dat de pijl de hersenen van Cheong op een haar na hadden geraakt. Als de pijl een fractie dieper had gezeten was zijn schedel doorboord en was de jongen ook aan zijn verwondingen bezweken.

De artsen hadden vier uur nodig om de pijl te verwijderen. De ouders van de jongen kunnen echter nog niet definitief opgelucht adem halen. Liu Cheong moet nog steeds vrezen voor infecties en zal waarschijnlijk verder worden behandeld.

Volgens leerkrachten van de school van Cheong waren de scholieren met pijl en boog aan het spelen zonder dat er begeleiders aanwezig waren. Yan Shin, het 13-jarige meisje dat de fatale pijl afschoot, werd in shock afgevoerd.

Gazet van Antwerpen, 12 december 2008

Maak dit even mee Er is ook zo al iemand geweest met een staaf door zijn hoofd (hersenen). Paar dagen geleden was er iemand met een worm in zijn hersenen. Ik ben blij dat de pijl al verwijderd is, maar de kans op infecties blijft natuurlijk groot. Ik vind het schandalig dat er geen begeleiding op de school was op die moment. Pijl en boog is zeer gevaarlijk voor zo'n tieners. Laten we hopen dat alles goed afloopt met deze tiener.
Met citaat antwoorden
Oud 14th December 2008, 18:55
daphne.nauwelaerts daphne.nauwelaerts is offline
Registered User

Onverantwoord dat die kinderen met pijl en boog aan het spelen zijn zonder begeleiding. Die jongen heeft enorm veel geluk gehad dat zijn hersenen niet zijn geraakt.
Hopelijk komt het in orde met de jongen en met het meisje dat de pijl heeft afgevoerd. Volgens mij heeft zij een enorm schuld gevoel voor de rest van haar leven.
Terwijl het eigenlijk niet haar schuld is, er moest begeleiding bij zijn. Zo'n jonge kinderen met wapens laten spelen, ik snap het niet.
Met citaat antwoorden
Oud 14th December 2008, 20:21
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Ik vind het ook onverantwoord dat er geen begeleiding bij deze activiteit was! Wanneer wij dit vroeger op sportklasse deden, stonden er zeker 3 ouderen bij ons om alles goed te laten verlopen. Zodat iedereen naar de roos mikte en niet naar elkaar, en dat iedereen op hetzelfde moment zijn pijlen terug ging halen...
Verschrikkelijk dat dit is moeten gebeuren, ik hoop dat zij die toezicht moesten houden een gepaste straf krijgen! Zoiets mag niet nog eens gebeuren en we mogen blij zijn dat de jongen het voorval overleefd heeft. Nu nog is de jongen verminkt en kunnen er nog erge infecties optreden. Het is te hopen dat alles goedkomt met hem! Ik hoop ook dat het meisje dat de fatale pijl afschoot er boven komt, dit moet een heel erg schuldgevoel leveren terwijl zij toch geen schuld treft.
Met citaat antwoorden
Oud 15th December 2008, 18:52
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User

Ik begrijp helemaal niet dat men in een school met pijl en boog mag/kan spelen. Dit is toch helemaal geen activiteit om te doen zonder begeleiding. Wij zijn met de klas ooit 1 maal gaan boogschieten en dit was met ongelooflijk veel begeleiding en zeer strikte regels. Wanneer dit er is zullen zulke ongevallen ook niet gebeuren.

Wat een geluk dat de jongen het heeft overleefd. Nu nog hopen dat er geen infecties optreden en met hem alles goed komt. Het is erg voor het meisjes dat zij zo in shock was na het voorval. Dit is goed te begrijpen als je een van je vrienden verwond. Zelfs bij een klein scharretje zouden sommige zich al schuldig voelen.
Met citaat antwoorden
Oud 15th December 2008, 22:08
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

Ik begrijp ook niet dat pijl en boog toegelaten zijn voor schoolactiviteiten. Op een sportdag kan ik het nog begrijpen, maar daar is er dan ook voortdurend controle, op elke houding die je als puber maar aanneemt, met die 2 wapens in de hand.
Het is natuurlijk niet goed dat er geen begeleiding was, op het moment van het incident, maar ik vrees dat dat niet veel had uitgehaald, moest die begeleiding er wel zijn. Een pijl is immers zo afgeschoten, en met speelgoed weet je nooit... Ik denk niet dat er met speelgoed erg goed gericht kan worden, dus de pijl is misschien gewoon verloren geraakt in zijn beweging en daardoor op de jongen afgestoven. Het meisje zal allicht niet bewust gemikt hebben!
De begeleiding, die er niet was, moet wel aangesproken worden, voor dit incident, maar het is niet zeker dat zijn/haar aanwezigheid dit had kunnen voorkomen.
In onze buurt heeft een vrouw een houten zwaard, waarmee haar 2 kinderen speelden, in het oog gekregen. Die kinderen deden dat ook niet met opzet, en de moeder, die tegelijk begeleiding was, is ernstig gewond geraakt.
En op onze sportdag vroeger, heeft er eens een meisje een minigolf-club tegen haar slaap gekregen, waardoor ze ook genaaid moest worden...
Zo'n accidentjes heb je als begeleider dus niet altijd in de hand.
Het enige wat de begeleider had kunnen doen, is het speelgoed afnemen. Hierdoor had het ongeval vermeden kunnen worden. MIjn vraag is dan wel: 'waarom is dat speelgoed aanwezig, als het toch verboden is?'
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:07.