actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th December 2008, 14:45
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User

Zijn Lego-poppetjes van Al-Qaida ideaal kerstgeschenk?

Speelgoedbedrijf BrickArms gaat wel heel erg aparte Lego-mannetjes op de markt brengen. Het zijn zogezegd terroristen van Al-Qaida en zijn tot over hun oren bewapend. Het bedrijf heeft nu zijn zinnen gezet op nazi's van Lego. Moslims en joden reageren woedend.

De terroristen, bewapend met een raketwerper, een AK-47 en granaten, zouden nog voor Kerstmis op de markt komen. Religieuze leiders verzetten zich daar tegen. Zij vinden het speelgoed afschuwelijk. "Op deze manier wordt terrorisme verheerlijkt", zegt Mohammed Shaffiq van moslimorganisatie The Ramadhan Foundation. "We moeten elkaar juist vinden in een gezamenlijke strijd tegen het terrorisme. Dat is niet mogelijk als we kinderen al met dit soort speelgoed laten spelen."

Nazi's
Als de kleine gele volgelingen van Osama Bin Laden aanslaan, komen waarschijnlijk ook nazi-mannetjes uit. Die hebben dan weer kwaad bloed gezet bij de joden. "Dit soort onsmakelijk speelgoed zouden we best kunnen missen. Zeker met de huidige maatschappelijke spanningen", aldus een woordvoerder van een joodse organisatie voor gelijkheid van mensen.

bron: GvA
Met citaat antwoorden
Oud 4th December 2008, 15:46
Sarina.VanRompaey Sarina.VanRompaey is offline
Registered User

Ik vind dit niet kunnen. De typische cowboys en indianen vind ik allemaal nog wel kunnen, dit is niet zo agressief, maar types zoals Al-Quaida waar gaat de wereld dan naartoe. Mensen zijn tegen wat de nazi's gedaan hebben en dan gaan ze er nu poppetjes van maken.
Die kinderen gaan dan vragen wie ze zijn, of gaan ze als 'de goede' beschouwen en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Ik ben absoluut tegen dit idee.
Met citaat antwoorden
Oud 4th December 2008, 15:53
vincentvangrootel vincentvangrootel is offline
Registered User

Waar halen ze het toch?!
Ik vind het een beetje vergezocht. Waarom ook geen negertjes en mannetjes met een grote witte kap maken?! Als we dan toch de laagste en meest beschamende situaties van het heden/ verleden in het speelgoed van onze kinderen gaan verwerken. Ik denk dat we zolang het kan de kinderen niet moeten confronteren met geweldadige situaties. Hou lego leuk en laat ze huizen, wagentjes, bedrijfjes, ... bouwen. Maar Nazi's en Al-Qaida mannetjes?
Nooit!! Hiermee gaan ze te ver. Ik zal het nooit kopen en ik zal het nooit voor iemand anders kopen.

Vincent Van Grootel
5054663
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:21.