|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
||||
|
||||
Woordvoerders van stRaten-Generaal
"Te zien was hoe de Bam-woordvoerder vergelijkingen met de mobiliteitsaanpak in Madrid wegwuifde. In Madrid kunnen maximaal slechts 158.000 voertuigen per dag door de tunnels van de kleine ring (Calle-30), klonk het, terwijl er vandaag dagelijks 240.000 passages geteld worden op het drukste deel van de Antwerpse ring. De simplistische vergelijking was voldoende om te besluiten dat Calle-30 boeiend is, maar geen alternatief voor een Lange Wapper. De Bam suggereerde dus dat de Oosterweeltunnel dagelijks 240.000 voertuigen zal slikken. Ze deed dat eerder ook al in kranteninterviews. Wie er echter de tolnota van de Bam aan Europa op naslaat, leert hoeveel voertuigen in 2030 door de Oosterweeltunnel zullen rijden: jaarlijks bijna 14,5 miljoen voertuigen of een 48.000 voertuigen per dag. Zelfs dan zou een Oosterweeltunnel naar Spaans model dus hooguit gevuld worden met 30 procent van zijn maximumcapaciteit. Conclusie: in haar communicatie met het grote publiek vervijfvoudigt de Bam zonder schaamte tellingen om het tunnelvoorstel verdacht te maken."
De woordvoerders van stRaten-Generaal bij de eerste infoavond over de Oosterweelverbinding in de Bourlaschouwburg
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB Laatst aangepast door Barst : 13th November 2008 om 01:59. |