|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Meisje dronken voeren voor seks is oké, vinden jongens
Tienerjongens vinden druk uitoefenen om meisjes in bed te krijgen best aanvaardbaar. Alcohol vinden ze daarbij een handig hulpmiddel. Dat blijkt uit een Brits onderzoek.
De wetenschappers van de universiteit van het Britse Sheffield tonen aan dat jongens en meisjes tussen 14 en 16 jaar een totaal andere kijk hebben op de manier waarop partners tot een seksuele relatie komen. 'Meisjes stellen zich daar doorgaans een complex scenario bij voor, waarbij empathie een belangrijke rol speelt', zegt onderzoeker Mark Hayter. 'Uit onze analyse van enkele onderzoeksgroepen blijkt onder meer dat ze rekening willen houden met de mening van hun partner en zich in hun denkwereld proberen te verplaatsen. Ze geven echter ook te kennen dat ze een druk ervaren om seks te hebben.' Dat kan kloppen, want hun mannelijke leeftijdgenoten lijken zich niet meteen te bekommeren om de mening van hun potentiële partners. 'Jongens vinden druk uitoefenen een normale zaak om tot seks met een meisje te komen', zegt Hayter. 'Al probeerden de leden van een van de onderzoeksgroepen op een bepaald moment wel een onderscheid te maken tussen 'een beetje druk' uitoefenen en een 'verkrachting'. Ze zien echter geen graten in het dronken voeren van hun uitverkorene. Opmerkelijk is bovendien dat ze vaak agressieve taal gebruiken als het over relaties gaat. Iets wat we bij meisjes niet opgemerkt hebben. Jongens zijn het bijvoorbeeld heel vaak eens met de uitspraak dat een meisje dat met een jongen naar bed gaat daarvan de gevolgen moet dragen.' (kl) |
|
||||
|
||||
Onzin
Citaat:
Ik begrijp niet hoe een onderzoek daarop kan uitwijzen... Of verschilt de Britse cultuur zoveel van de onze? Het is waar dat er soms, vaker eigenlijk dan je zou denken, druk wordt gezet op het meisje, maar ook soms op de jongen, om seks te hebben met haar/zijn partner. Maar iemand zat voeren om dan seks met de "uitverkorene" te hebben... Sorry, maar ik kan niet geloven dat iedereen het hier zomaar mee eens is. Jongens kunnen soms wel zeggen dat ze het daar mee eens zijn, maar menen dit dan niet altijd. Ze doen dit om stoer te doen, maar als het er op aankomt, dan zullen ze niet in staat zijn tot zo'n daad. Er zijn natuurlijk wel jongens die dit wel doen, maar om dit dan zo te veralgemenen...
|
|||
|
|||
Je hebt toch in godsnaam niks aan seks als je weet dat de andere persoon het in nuchtere toestand eigenlijk niet zou willen. Ik zou mezelf gewoon een verkrachter voelen en ik vind het schandalig dat er zijn die dit normaal vinden!
|
|
||||
|
||||
Ongelooflijk gewoon... Ik kan er met mijn verstand niet bij als dit waarheid zou zijn... Is het dan echt zo erg gesteld met de jeugd van tegenwoordig of is dit puur om wat sensatie te creëren?
Ik zou zelf geeneens seks wille met een dronken meisje... Ik vind die dan alles behalve aantrekkelijk. Het kan zijn dat tegenwoordig een meisje dat u een tong wilt draaien en bijna u oog uitpulkt sexy is maar daar stel ik mij dan NOG meer vragen bij... We zullen het er maar op houden dat dit of te wel puur sensatie is of te wel totaal niet van toepassing is op onze jeugd (hoop ik) |
|
|||
|
|||
Schandalig! Goh, “venten eh”.
Ik denk dat men er nog van versteld zou staan hoeveel jongens dit proberen! Vaak hebben meisjes dit niet eens door, ze denken dat de jongen het meent met hen, dat er enige sprake is van liefde of genegenheid. En dan gaan ze het meisje dronken voeren, hoe laag kan je als jongen vallen! Ik vind dat ronduit zielig! En dan worden meisjes bedot, gebruikt. En dan durft men nog te verschieten van het feit, dat er tegenwoordig zoveel meisjes met depressies zijn, of meisjes die in zichzelf gekeerd zijn. Zo’n jongens, je zou ze wel kunnen vermoorden, ik zeg niet dat alle jongens zo zijn, zeker niet! Maar er lopen er meer dan genoeg rond hoor. |
|
|||
|
|||
Om te reageren op Chelsy:
Inderdaad schandalig dat er jongens zijn die op die manier aan seks geraken... Maar even goed behoorlijk dom van die meisjes om zich zat te laten voeren, als je het mij vraagt... Als je dan toch denkt dat hij het meent, dan veronderstel ik niet dat je zoiets hebt van 'oh, hij meent dus ik kan wel zat worden en dan seks hebben'...
|
|||
|
|||
Ik vind het ook nogal onthutsend dat jongens van die leeftijd gewoon op het idee komen van 'nu zal ik is een meisjes zat voeren om...' Ik dacht altijd dat dat meer gangbaar (let op: ik keur het nog altijd niet goed) was bij mannen in hun twintiger jaren en niet bij kínderen van 16! Langs de andere kant, zoals reeds hierboven gezegd, ligt de fout ook wel deels bij de meisjes door dit te laten gebeuren of dit nu al dan niet komt door pure naďviteit of naar een zucht naar de bevestiging, laat ik in het midden. Bovendien vind ik het in het algemeen schokkend dat er zo licht over seks wordt gegaan op die leeftijd! Ligt het aan mij of is er wel degelijk een serieuze generatie kloof op dat gebied? Toen ik 14 was, ik kan niet zeggen dat het taboe was, helemaal niet, maar als meisje waren wij daar absoluut niet meer bezig, wel natuurlijk met naar mooie jongens kijken en dergelijke maar seks, dat was toen nog een 'ver van mijn bed show'.
|