|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Topmodel buiten westen door te strak korset
Abbey Lee Kershaw, een Australisch topmodel, is flauwgevallen op de catwalk tijdens de Fashion Week in Parijs. Haar korset was superstrak aangebonden.
Lange dagen Het 19-jarige model had lange dagen gewerkt, volgens haar agente Kathy Ward. "Toen ze van de catwalk kwam, begon ze kleine stapjes te nemen omdat ze voelde dat ze zou flauwvallen. En dat gebeurde ook", zegt Ward. "Het korset was inderdaad uiterst strak maar ze was snel weer op de been. Ze heeft zelfs nog shows gelopen nadien." De show must go on. Val in New York Kershaw, die in Melbourne geboren werd, is een veelgevraagde mannequin. Ze was deze zomer te zien in modeshows in New York, Milaan en Parijs. Het was niet haar eerste 'blunder' op de catwalk. Het was ook Kershaw die vorige maand in New York met haar hoge hakken viel tijdens de Rodarte show. (jv) 06/10/08 09u34 Niet meer menselijk! Mensen zo laten afzien tot ze erbij neer vallen, letterlijk & figuurlijk! Dat meisje was gewoon zo uitgeput en dan doen ze haar nog een te strak korset aan. De belangrijke mensen die zo'n modeshows organiseren vinden het schandalig dat zoeits gebeurt, enkel en alleen omdat hun show dan verpest zou zijn??? Alles doen ze om hun eigen bestwil, dat niemand ze slecht zouden bezien omwille van deze omstandigheden. Eerst macht en dan de mensen ! |
|
|||
|
|||
niet menselijk!
Model zijn lijkt mij een hard leven.
Je moet er stees goed uitzien en moet dus letten op je eten. Hoe magerer,hoe beter maar toch... We horen vaak dat moddellen sterven door anorexia of een andere eetstoornis. Zo lijkt mij dat er steeds goed uitzien geen gemakkelijke klus is. Maar een korset dat te strak zit waar je van kan sterven is eignenlijk het eerste (en hopelijk het laatste) waar ik van hoor. Raar vind ik, dat korset moet wel heel strak vast gezeten hebben want er is toch sprake van een soort verstikking. De luchtwegen worden geblokkeerd door het strakke korset. Zoiets is toch niet menselijk!! |
|
|||
|
|||
Evelien Peeters
Vroeger was het een eer om model te zijn. Als je een mooi figuur had en vooral een leuke kop, dan kon je model worden als je iets of wat connecties en interesse had in deze sector. De mode was bedoeld voor de gewone vrouw. Nu daarentegen is het geen eer meer om zo'n job te hebben. Je moet je totaal (in sommige gevallen tot je er letterlijk bij neervalt) uitmergelen omdat de grote meneren dit blijkbaar mooi vinden. Spijtig genoeg zien dit meisjes dat zelf nog wel als een grote eer, maar dat ligt dan volgens mij ook weer aan die grote mannen die die meisjes hun hoofd zot maken.
Als je zo strak wordt ingebonden dat je er van flauwvalt, dan gaat het toch wel ver. Ofwel heeft dat meisje niet durven zeggen dat het korset te strak zat, ofwel heeft ze dit wel gezegd, maar is dit doodweg in de wind geslagen. De modellenwereld is echt hard en het spijtige is dat iedereen het weet, maar niemand doet er iets aan. Waarom moeten die modelletjes ook zo mager zijn, er lopen buiten die meisjes toch bijna geen mensen rond met zo'n maten?! |
|
|||
|
|||
Vroeger hadden de modellen nog menselijke maten. Nu mag deze trend ook wel terugkomen.
Verandering komt er aan, want organisatoren van modeshows komen in opstand tegen de trend van supermagere modellen. Ontwerpers van kleding willen toch dat hun kledij zo veel mogelijk verkoopt. Ik denk dat het dan zeker beter is dat ze modellen nemen die hier en daar wat vrouwelijke rondingen hebben. Het zou meer mensen aanspreken en aanzetten tot kopen, omdat ze zichzelf herkennen in deze modellen. En de problematiek rond eetstoornissen zou ook minderen omdat meisjes en vrouwen minder druk zouden voelen om mager te zijn. Ik heb veel respect voor modellen, maar ook actrices en andere bekende dames, die 'foert' zeggen tegen de graatmagere norm en hun normale maten behouden. Deze instelling kan de maatschappij veranderen, omdat deze mensen een voorbeeldfunctie hebben. |
|
|||
|
|||
Model zijn, het klinkt bij vele meisjes al muziek in de oren maar in werkelijkheid is het een hel.
De constante druk van de media! Je moet er goed uitzien, je moet uiterst mager zijn, je moet constant kunnen presteren. De stress waar deze modellen onder staan is bijna ondraaglijk. Ze laten een al oververmoeid model toch nog op de catwalk lopen gewoon zodat het voor hen goed uitkomt. En dan nog een superstrak korset aandoen. Respect voor die meisjes hebben ze precies ook niet meer hoor. Ik vind het schandalig, en zeker als je tegenwoordig die anorexia modellen op de catwalk ziet lopen, men heeft al wel wetten opgesteld dat een model een bepaald gewicht moet hebben. Maar er lopen nog genoeg extreem magere meisjes rond. |
|
|||
|
|||
Hieruit blijkt nogmaals dat model zijn dan toch weer niet de ideale job is.
Op televisie laat men enkel en alleen de mooie kant van het werk zien. Mooi opgemaakt en constant in de spotlight... Lijkt allemaal geweldig, maar is dan toch blijkbaar niet zo... Dit meisje was duidelijk te moe om nog een show te lopen, maar moet, want het is haar werk en dus broodwinning... Jammer genoeg spannen ze dan haar korset dan nog te strak aan waardoor het meisje het niet meer kon houden. En dan krijgt zij de schuld, omdat het niet haar eerste en enige blunder is. |