actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs > R.Z.L.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2007, 13:15
sonicluc sonicluc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 15
Question Jongeren naar de kerk dankzij games

08 Oktober 2007 23:35: Magali van Wieren
Gamen in de kerk is de nieuwe trend. Honderden kerken in de Verenigde Staten willen speelavonden organiseren, meldt The New York Times. Na het spelen van de Halo-games moeten de jongeren blijven zitten voor de christelijke boodschap. Ze komen zo meer over het gevecht tussen het goed en het kwaad te weten. Helaas kan niet iedereen meegamen, je moet tenminste 17 jaar zijn om het spel Halo 3 te mogen spelen.
mvg,
Hapers Luc
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th October 2007, 12:21
s5052345's Avatar
s5052345 s5052345 is offline
Sven Raymaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Posts: 74
Reactie op artikel

Ik vind het een goed idee om games toe te passen om jongeren naar de kerk te lokken maar het is dan ook weer niet goed dat ze enkel naar de kerk komen om spelletjes te kunnen spelen. Het is een goede tactiek om meer jongeren te lokken maar ik betwijfel dat de jongeren intresse hebben voor de opgevoerde mis
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th October 2007, 12:37
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 73
Het is normaal dat sommige kinderen sommige spelletjes niet mogen spelen. Er staat namelijk een minimumleeftijd op elk op de markt gekomen spel. Ik vind het wel een goed initiatief van de Amerikanen om zo de kerk populairder proberen te maken bij de jeugd MAAR ik denk wel dat als die kinderen dan de leeftijd bereikt hebben waar gamen niet meer 'alles' is, dat ze ook niet meer naar de kerk zullen gaan. Oke, je zal meer jeugd zien in de kerk! Maar daarom zal je op lange termijn niet veel ouderen in de kerk zien.

s5052345: Er staat letterlijk in de tekst dat de kinderen na het spelen van de games moeten blijven zitten voor de christelijke boodschap. Natuurlijk als jij bedoeld dat dit onmogelijk is dan kan ik erin komen dat je zegt dat kinderen enkel spelletjes komen spelen.

Ik vraag mij dan ook af of de kerk daar dan vrij is want je kan toch niemand dwingen om een mis bij te wonen dus als ze gespeeld hebben en ze vertrekken : WAT GA JE DAARAAN KUNNEN DOEN?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th October 2007, 12:40
sonicluc sonicluc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 15
Wink

Er staat wel degelijk dat de jongeren blijven voor de 'christelijke boodschap'
En komen zo meer te weten over gevecht tussen het goede en kwade!!
grts
Luc
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 10th October 2007, 12:42
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 109
Ik vind het eigenlijk maar niks. De bedoeling van de kerk is dat je gaat bidden tot God, samen met de anderen en de pastoor. Nu gaan eigenlijk de kinderen gewoon naar de kerk voor de games te spelen, en volgens mij nemen ze die christelijke boodschap er gewoon maar bij omdat het moet. De kerk is nog altijd het huis van God en toch niet een huis waar je kan gamen?
Het is aan de andere kant wel een goede trekpleister om de kinderen naar de kerk te laten gaan, en dus een christelijke boodschap te laten horen. Maar ik vind dat dit wel op de verkeerde manier wordt gedaan !

Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 10th October 2007, 12:50
sonicluc sonicluc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 15
Het is misschien zo'n beetje als bij het les geven!! als je het interesant en ludiek kan maken is er meer interesse en zullen ze met meer plezier komen!!
In sommige landen wordt er gezongen in de kerk en is het een gelegenheid voor vrienden of familie om samen te komen en bij te praten na de mis.
Luc
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 31st October 2007, 11:19
Nele Meuris Nele Meuris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Wiekevorst
Posts: 62
Naar de kerk gaan is iets wat je zelf moet willen, en niet door een of andere games.
Ik vind het ongepast dat jongeren enkel de kerk binnen gaan voor een spel te spelen.
Zo worden de betekenissen van de kerk verdraaid. Misschien kan je dan ook een filmavond organiseren in een bordeel?
Dan is het geen bordeel meer maar een cinema. En om de kerk een andere betekenis te geven dan de kerk, dat vind ik geen goed idee.
Percies of die jongeren nu een idee hebben over 'goed en kwaad', nu denken ze gewoon aan de games en dat is alles!

Groetjes
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 31st October 2007, 12:35
Levi De Rademaeker Levi De Rademaeker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Zandhoven
Posts: 58
WoW


Als dit de nieuwe vorm is om mensen te bekeren ...
Zo'n spelletjes zitten vol met moorden, ik snap niet wat de kerk daar mee wilt bereiken ... Dit gaat in tegen zowat al hun regels.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 31st October 2007, 14:52
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Citaat:
Orgineel gepost door Levi De Rademaeker

Als dit de nieuwe vorm is om mensen te bekeren ...
Zo'n spelletjes zitten vol met moorden, ik snap niet wat de kerk daar mee wilt bereiken ... Dit gaat in tegen zowat al hun regels.


In games gaat het heel veel om de strijd tussen goed en kwaad. Heb je de bijbel al eens gelezen? zitten ook gruwelijke stukken in hoor. Denk alleen al maar aan de plagen in Egypte, al de eerstgeborenen worden daar ook vermoord.
Ik heb de indruk dat velen hier denken dat de mensen dat naar de kerk zouden gaan niet beseffen dat ze wel degelijk naar een kerk gaan. Ze zijn minstens 17 en weten dus waarschijnlijk echt wel waar ze naartoe gaan.
En Ruben beweert dat je niet veel ouderen zult zien,ík denk dat velen niet beseffen dat gamen niet enkel is voor tieners. Ik ken hopen 20-30 jarigen die elke dag zitten te gamen. Dus ik denk dat sommige van hen ook wel op dit initaitief zullen afgaan.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 31st October 2007, 23:07
Valerie De Cock Valerie De Cock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Emblem
Posts: 56
Wie haalt het nu in godsnaam in zijn hoofd om te gamen in een kerk. De kerk is in eerste instantie een plaats waar mensen kunnen bezinnen en rust vinden. Thuis heb je al genoeg kans om te gamen en er zijn vele jongeren die schijnbaar met hun PC verbonden zijn en niet meer zonder kunnen.
Een reden te meer om in de kerk eens tot innerlijke rust te komen en na te denken over het echte leven.
De wereld hangt al genoeg van geweld aanéén (spelletjes ook) en ik denk dat de boodschap van de kerk vooral één van "vrede" is.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 8th November 2007, 16:32
Stefan's Avatar
Stefan Stefan is offline
Usager enregistré
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oevel City
Posts: 76
Met alle respect voor de bedenkers van dit idee, maar ik heb al een andere en misschien betere methode. U weet misschien wel dat er een jonge priester is geweest die z'n kerk omtoverde tot een feestzaal, en de misdienst verving door een fuif-achtig geheel met kerkelijke boodschap alom. Wel, daar kwamen massa's jongeren op af. Dat bewijst misschien iets : het geloof op zich is best wel toegankelijk voor iedereen, maar de manier waarop is dat lang niet. Ik kan geloven dat vele uit de kerk willen wegblijven omdat ze het te saai vinden. Dan is het nu de taak van die jonge priesters om die saaiheid te verdrijven en meer jong volk de kerk binnen te trekken !
__________________
Bezint eer gij begint.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 29th September 2008, 11:54
thomasopdebeeck thomasopdebeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 147
Ik ben een fan van dit initiatief want zo komen er meer jongeren naar de kerk en krijgen ze ook uitleg bij de games en begrijpen ze de games ook beter.

vb: De discussie over geweld in games laaide weer hoog op toen GTA IV uitkwam. Als ze nu dat spel in de kerk zouden spelen en er uitleg bij geven dat je moet leren met je problemen om te gaan, dat geld niet gelukkig maakt (want in de game moet je kiezen tussen geld of je vriendin en vooral wat de gevolgen van je keuze zijn), enz .

En tenslotte moet de kerk meer van deze initiatieven nemen omdat anders de kerk binnen een jaar of 5-10 helemaal leeg zal zitten en ook zal blijven omdat de jeugd van nu met hun kinderen ook niet naar de kerk zal gaan.
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 17th October 2008, 14:34
Joost Heylen Joost Heylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 70
Ik vindt het een goed initiatief. Maar ik denk als je de doelgroep van 17+ wil bereiken, aangezien je minimum 17 moet zijn om mee te mogen spelen, dat je tegen de muur gaat lopen. In deze leeftijdcategorie hebben de jonegeren vaak andere intresses. En vaak valt de kerk buiten hun intresse gebied. Wil je het initiatief realiseren zou ik eerder jongere kinderen er toe aanzetten om naar de kerk te gaan. Ik zelf zou het niet doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.