|
Bekijk Resultaten Peiling: Zwarte doos in wagen recidivist... goed idee? | |||
Goed idee... | 23 | 85.19% | |
Toch niet zo'n goed idee... | 4 | 14.81% | |
Stemmers: 27. U mag niet stemmen in deze peiling |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
||||
|
||||
Zwarte doos in wagen recidivist...
Zwarte doos in wagen recidivist
BRUSSEL. Bovenop hun bestraffing zouden hardleerse verkeersboosdoeners in hun wagen een snelheidsaanpasser (ISA) of een zwarte doos moeten krijgen. Dat is een van de opmerkelijke aanbevelingen die maandag besproken worden op de Staten-Generaal voor de verkeersveiligheid. Het is de tweede editie van deze samenkomst waarbij iedereen betrokken is die met verkeer bezig is: politici, overheidsdiensten en belangenorganisaties. De Federale Commissie voor de Verkeersveiligheid (FCVV) waarin alle actoren zitten, heeft de vergadering voorbereid. In een syntheserapport formuleert de commissie aanbevelingen. De doelstelling is om tegen 2015 het aantal verkeersdoden naar 500 terug te dringen. Vorig jaar vielen er ongeveer duizend doden op onze wegen. Om dat doel te bereiken, worden acht actiepunten voorgesteld. De minister van Mobiliteit, Renaat Landuyt (SP.A), maakte ze al bekend in De Standaard (DS 5 maart). De werkgroep handhaving van de FCVV vraagt om verregaande automatisering van de controle en de afhandeling en van de identificatie van bestuurders, ook van bedrijfswagens. Alle inbreuken moeten geregistreerd worden in een centrale databank zodat recidive aangepakt kan worden. Bij bestuurders die op te veel alcohol betrapt worden, moet een alcoholslot geplaatst worden. Ook is er de vraag om verkeer als basisfunctionaliteit, zeg maar kerntaak, van de lokale politie te definiëren. Dat zou meer aandacht en middelen garanderen. (ty) DS, 10-03-2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#2
|
|||
|
|||
Rechtvaardig
Voor de voorbeeldige chauffeur mag er eindelijk wel eens iets gedaan worden aan de boosdoeners. Waarom denken jullie dat de banen van 90, bijna allemaal 70 geworden zijn? Door die mensen die altijd te snel rijden terwijl er voorbeeldige chauffeurs zijn die zich wel aan de snelheid houden en die nu gestraft worden en ook 70 moeten rijden. We weten allemaal dat ze die snelheid verlaagd hebben omdat ze hopen dat mensen die anders 110 op een baan van 90 gaan rijden, nu op een baan van 70, maar 90 gaan rijden. Dat slaagt dus werkelijk op niets, weer een ideetje van den ezel van Wezel-> jaja Jos Ansoms. Diegene die goed doen moeten niet gestraft worden! Diegene die de verkeersregels aan hun broek lappen, laat hen maar eens voelen hoe je een voorbeeldige chauffeur wordt.
Laat de boetes maar oplopen naargelang het aantal snelheidsovertredingen. Al een snelheidsovertreding gehad? De volgende overtreding een meerkost erbij van zoveel EURO. Haal desnoods het gevaar van de baan en trek dat rijbewijs in. Dat vind ik rechtvaardig! |