|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
||||
|
||||
RZL: Richtwijzer 2ILSO 2004-2005
RZL: Richtwijzer 2ILSO 2004-2005
-Onder het forum 'Onderwijs' - 'Volledige teksten (RZL2)' vind je ZEVEN (gelukkig niet al te lange) teksten - tekst nr. 2 is nl. 'gewoon' de cursus - waarvan er DRIE door jou persoonlijk verwerkt moeten worden. Ik versta onder 'persoonlijke verwerking' het volgende: +deze drie teksten worden grondig doorgenomen en je zoekt ZELF alle moeilijke woorden op (1); +iedereen distilleert twee PERSOONLIJKE vragen per tekst die je duidelijk formuleert op het einde van elke bespreking (VRAAG1 / VRAAG2) en die expliciet gericht zijn aan je klasgenoten (2); +Hieraan VOORAFGAAND situeer je je vragen (=in de context van de tekst plaatsen) (a), en je motiveert grondig waarom jij je persoonlijk aangesproken voelde door juist déze vragen (of déze passages in de tekst) (b). Per tekst beslaat deze motivering (=zonder de twee vragen!) een twintigtal duidelijk uitgeschreven regels die 'presentabel' moeten zijn voor de rest van de klas (zorg dus voor een verzorgd uiterlijk!) (3) -Deze (3x2) vragen worden uiterlijk zaterdagavond 05 maart 2005 verzonden via de "actualiteitsvraag" van "Actualiteit.org". Je geeft duidelijk je "klas" aan (2ILSOa of b), en voor elke vraag geef je duidelijk de 'sessie' aan (van 1 tot 7, zie onderaan). Bij '"Bron" geef je de auteursnaam aan (let op: Todorov1 & Todoroff2!). Direct na elke verzending maak je een 'print-out' van je vraag. Let op: na verzending kan je niets meer wijzigen! (4) -Tussen 6 maart en 16 april verwacht ik VERVOLGENS dat je in totaal TWEE vragen van je medecollega's, telkens uit een verschillende tekst die je tevoren zelf NIET verstuurd had, probeert te beantwoorden en/of er je eigen mening tegenover te zetten. Je kan deze vragen vinden in het 'Archief' van de actualiteitswebsite. Uiteraard heb je eerst de tekst waarop de vraag slaat grondig doorgenomen... Ook hier per antwoord een twintigtal grondig gemotiveerde regels waar de vraagsteller effectief ook iets aan heeft! Uiterste verschijningsdatum op het Web: zaterdagnacht 16 april 2005! Ook hier duidelijke vermelding van 'sessie', aandacht voor verzorgde spelling en een print-out! Uiteraard mag je de zaak ook al tevoren op verschillende momenten verzenden... (5) -Voor elke bespreking, zowel van de 'eigen' teksten als van de twee 'wederwoorden' gebruik je een nieuwe "sessie", en wel als volgt: +sessie '1': Bakker (God zonder eigenschappen); +sessie '2': Todorov1 (Het smalle pad); +sessie '3': Kools (Alsof God ons geloof stal); +sessie '4': Raes (Dat heet dan gelukkig zijn); +sessie '5': Libbrecht (De Boeddhistische geur...); +sessie '6': Todoroff2 (Kiezen om niet te kiezen); +sessie '7': Levy (Ieder zijn waarheid); -de door jou geselecteerde teksten én antwoorden kunnen op het examen terugkomen in 'openboekvorm' (je neemt dus al je prints mee naar het examen, niet vergeten!)... Dit zal meestal verlopen onder de vorm van: "Wat vond je van die of die tekst en waarom?". Bij onduidelijkheden eigen ik mij het recht toe om daar op het examen eventueel op terug te komen... (6) Bij vragen: mail gerust naar 'barst@skynet.be' Good 'luck'!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB Laatst aangepast door Barst : 15th March 2005 om 15:48. |
#2
|
||||
|
||||
Om de zaak terug bovenaan te krijgen...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |