actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2017, 09:37
Elien V*rhaegen Elien V*rhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: turnhout
Posts: 40
Google komt met extra beveiliging voor gebruikers die hack-doelwit zijn

Google komt met extra beveiliging voor gebruikers die hack-doelwit zijn

Het moederbedrijf van Google heeft een 'geavanceerd beveiligingsprogramma' aangekondigd voor verschillende online diensten. Daarmee wil het bedrijf extra cyber-bescherming bieden aan mensen die een groter risico hebben om door professionele hackers te worden aangevallen, zoals politieke activisten, journalisten en zakenmensen.

Zij kunnen zich aanmelden voor de extra beveiligingsstap voor zowel Gmail, Google Drive als YouTube. Daarvoor is een apparaatje nodig: een usb-stick nodig of een bluetooth-sleutel. Gebruikers kunnen de Google-diensten niet meer gebruiken op programma's van derden, zoals de e-mail-app van Apple of in Microsoft Outlook.

Back-up

De extra beveiliging betekent ook dat er geen back up-manier is om toegang te krijgen tot een Google-account. Zo kunnen hackers zich niet voordoen als de gebruiker die zijn wachtwoord is vergeten. Met de maatregelen wil moederbedrijf Alphabet gebruikers ook beter beschermen tegen phishing.
Hillary Clinton

Tijdens de campagne voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen bleken verschillende medewerkers van Hillary Clinton zich hebben laten hacken via phishing-links. Volgens inlichtingendiensten zat Rusland daar achter. De voor Clinton schadelijke e-mails werden gelekt. Google legt het nieuwe beveiligingsprogramma uit op een speciale website: "Het beschermt de persoonlijke Google-accounts van degenen die het meeste risico lopen op gerichte aanvallen, zoals journalisten, zakelijke leiders en teams voor politieke campagnes."

Bron:
De morgen 18 oktober 2017 4:30u
https://www.demorgen.be/technologie...-zijn-b6981fac/

Mijn mening
Dat google extra beveiliging lanceert vind ik een zeer goed idee. Te vaak worden er accounts gehackt. In het artikel stond iets waar ik zelf nog niet over nagedacht had. Namelijk dat hackers zich voordoen als gebruikers die hun wachtwoord vergeten zijn en zo binnen geraken om mensen hun account. Het feit dat google dit door heeft en er iets aan doet vind ik fantastisch. Ik vind het wel een nadeel dat ze een usb daarvoor gaan gebruiken. Als je deze dan niet bij de hand hebt dan heb je een probleem en kun je misschien niet meer op je account.Ik hoop dat deze beveiligingsmanier het echt gaat doen en dat het hackersaandeel zeer hard zal dalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.