actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2017, 17:46
Andres.V*nlandewyck Andres.V*nlandewyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Wijnegem
Posts: 30
‘Russische content bereikte 126 miljoen Amerikanen op Facebook’

Politieke berichten en verhalen met Russische invloed hebben naar schatting zowat 126 miljoen Amerikanen bereikt op Facebook, tussen januari 2015 en augustus 2017.

Tijdens het onderzoek naar de Russische inmenging bij de Amerikaanse verkiezingen in november 2016, is gebleken dat het aantal Facebookposts met een Russische invloed voor en na de verkiezingen bijzonder groot was. Uit een verklaring van de internetgiganten Facebook, Google en Twitter voor een hoorzitting in de Amerikaanse Senaat, blijkt dat de Russische invloed op het net neerkomt op zo’n 80.000 Facebookposts voor de Amerikaanse verkiezingen en 80.000 posts erna.

De Russische content focuste zich voornamelijk op het spanningsveld tussen de sociale en etnische groepen in de VS. Ook angst te stoken over islamitische immigranten in het land en kritiek te uiten op discriminatie van zwarte Amerikanen blijken stokpaardjes in de berichten.

De Amerikaanse zender CNN berichtte dat volgens Facebook-advocaat Colin Stretch 29 miljoen mensen direct content hadden gekregen die het ‘Internet Research Agency’ had gemaakt, dat banden heeft met het Kremlin. Nadat gebruikers die berichten hadden gedeeld, zouden die in totaal ongeveer 126 miljoen mensen hebben bereikt, aldus Stretch. Dat is meer dan een derde van de totale bevolking in de Verenigde Staten.

Hoorzitting

Eerder deze maand zei Facebook dat ongeveer 10 miljoen Amerikaanse gebruikers advertenties hadden gezien die door Russen waren gekocht, bedoeld om de Amerikaanse politiek te beïnvloeden.

Verwacht wordt dat Twitter het Congres zal vertellen dat het bedrijf meer dan 2.700 accounts heeft gevonden, die gelinkt zijn aan het ‘Internet Research Agency’. Dat maakte de technologieblog Recode bekend, op gezag van anonieme bronnen die op de hoogte zijn van de getuigenis van Twitter.

In september zei Twitter nog dat het 201 vermoedelijke accounts met Russische banden had geïdentificeerd en geblokkeerd, omdat die betrokken zouden zijn bij de verspreiding van valse informatie tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen.

In de Senaatscommissie zullen dinsdag managers van Facebook, Google en Twitter gehoord worden. De hoorzitting maakt deel uit van het onderzoek door het Amerikaanse Congres naar het gebruik van sociale media door Rusland om de verkiezingen in de VS te beïnvloeden.

Bron
De Standaard - 31/10/2017 - 11:57
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171031_03163171

Mening
Eerst en vooral zou ik willen aanhalen dat subliminale beïnvloeding een effectief fenomeen is dat bij wet verboden is. Als dus blijkt dat Rusland geprobeerd heeft om de meest recente verkiezingen in Amerika te manipuleren via deze methode, is dat strafbaar. Zelf daarentegen spring ik liever niet op de kar van de mensen die alsmaar blijven roepen "Het is Rusland zijn schuld!" In mijn, misschien beperkte, notie rond het onderwerp ben ik van mening dat de Amerikaanse burgers gewoon twee extreem slechte kandidaten hadden om uit te kiezen. Na het lezen van dit artikel echter, stel ik mezelf opnieuw de vraag, "Waarom neem ik deel aan dit systeem?" Zelf heb ik geen Twitter maar maak dagelijks gebruik van Facebook en Google. Ze vormen bijna een deel van mijn dagelijkse routine. Desondanks heb ik er al over nagedacht om mijn Facebook te verwijderen. Maar telkens als ik me afvraag of dit een goede keuze zou zijn, kom ik tot de vaststelling dat het gewoon te handig is in deze maatschappij. Dit, gepaard met het artikel heeft me laten stilstaan bij de kracht van deze programma's.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.