actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th February 2008, 10:10
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Blinde kinderen leren 'kijken' zoals een vleermuis

Er is nieuwe techniek die experimenteert om mensen te laten "zien" door de visualisatietechniek echolocatie. Net zoals vleermuizen weten waar alle objecten zijn, zo kunnen mensen ook door dezelfde techniek afstanden bepalen en objecten "herkennen".
http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...vleermuis.dhtml

Ik was verbaasd om dit te lezen. Ik wist wel hoe vleermuizen kunnen "zien" maar het is nooit in me opgekomen om dit toe te passen op mensen. Als dit daadwerkelijk werkt zal dit voor vele blinden een openbaring zijn denk ik. Dan moet het natuurlijk wel goed werken want in onze maatschappij is er het zo druk dat het volgens mij niet gemakkelijk moet zijn om daar als blinde je weg in te kunnen vinden. Maar als het vleermuizen lukt, dan moet het ons misschien ook wel lukken. Ik denk dat het voorlopig nog afwachten is naar verder onderzoek. Dit artikel beweert wel dat het absoluut werkt, maar het is niet de eerste keer dat we in het nieuws nieuwe onderzoeken vinden die na een paar maanden of jaren lijken verdwenen te zijn. Ik hoop voor de blinden dat het echt wel werkt en dat het hen kan helpen om gemakkelijker mee te kunnen draaien in deze maatschappij.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th February 2008, 11:03
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Emblem (Ranst)
Posts: 112
Ik vind dit in ieder geval een goede zaak. Ik denk dat het voor kinderen al moeilijk genoeg is om niet te kunnen zien. Als je nooit hebt kunnen zien kan je geen beeld van eender welk voorwerp maken. Als je blind bent geworden door een ongeval of een ziekte, ligt het toch nog anders.

Als men de "vleermuistechniek" gaan toepassen op kinderen en het lukt, kunnen blinde kinderen toch wel een aangenamer, iets zelfstandiger en iets makkelijker leven leiden denk ik. Kortom ik ben fan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.