actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st September 2007, 18:04
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
‘Reality-show’ voor kinderen

‘Reality-show’ voor kinderen


New York, 21 sept. Heimwee maakte het eerste slachtoffer. De 8-jarige Jimmy hield het al na de eerste uitzending, afgelopen woensdag, voor gezien. Hij werd daarmee de eerste uitvaller in een reality-tv-serie voor kinderen, die in Amerika inmiddels voor commotie heeft gezorgd.



In Kid Nation, bekeken door 9,1 miljoen Amerikanen, moet een groep kinderen tussen acht en vijftien jaar zich veertig dagen lang zonder volwassenen zien te redden in een verlaten mijnwerkersstadje in de woestijnstaat New Mexico. Ze worden in groepjes opgedeeld (in arbeiders, koks, handelaars en elite) en moeten onder meer huifkarren trekken, eten koken en wc’s schoonmaken.

De bedoeling van het programma, dat wordt uitgezonden door de nationale zender CBS, is om kinderen met elkaar een ‘land zonder volwassenen’ te laten opbouwen. Het is voor het eerst dat een dergelijke show geheel draait om kinderen.

Voor het programma is plaatselijke wetgeving over kinderarbeid omzeild. Het bedrag dat de kinderen krijgen wordt als bijdrage voor een studiefonds gepresenteerd, de werkzaamheden en sobere omstandigheden zijn volgens producenten niet anders dan in een zomerkamp.

De ouders van de deelnemende kinderen hebben een contract van 22 pagina’s moeten ondertekenen om de productiemaatschappij te vrijwaren van schadeclaims in het geval van ziekte, emotionele problemen of overlijden van hun kinderen.


NRC, 21 september 2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd October 2007, 22:40
Dagmar Dagmar is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Only in Amerika :p

Only in Amerika
Binnen enkele jaren weet Walter Grootaerts wat te doen ter vervanging van de welbekende realityreeks Big Brother.

Ik zou persoonlijk mijn kind nooit aan zulk een programma laten deelnemen daar een kind kind moet kunnen zijn en ik vindt dat een kind zijn ouders nodig heeft. Er is naar mijn mening ook een groot verschil tussen een kind van 8 jaar en een kind van 15 jaar. Er zijn andere manieren om ze zelfstandig te maken.
Het is een slimme zet van de seriemakers daar zij normaal hoge lonen moeten betalen aan acteurs en ze nu kinderen tegen een minimale vergoeding laten figureren. Dit betekent dus een grote winstmarge voor hen want dit idee levert enorm veel kijkcijfers, en dus ook geld op.
Ik dacht dat in Amerika kinderen uit buiten verboden was.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd October 2007, 22:50
Jelle Van loon's Avatar
Jelle Van loon Jelle Van loon is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Loenhout
Posts: 56
MM... misschien kan je bij een volgende post je antwoord eens nakijken op dt-fouten?
__________________
In vandaag ligt een deel van het verleden,
en dat samen neem je weer naar morgen mee.
En uit de dingen die wij gisteren deden,
ontstaat uiteindelijk ieder nieuw idee...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 6th October 2007, 14:44
Julie De Ceulaer Julie De Ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 76
De bedoeling van dit programma is om kinderen met elkaar "een land zonder volwassenen" te laten opbouwen. Dit doet mij denken aan het boek "Lord of the Flies" van William Golding, waar kinderen neerstorten op een verlaten eiland. Ze zijn alleen, zonder volwassenen, en moeten zien te overleven. Uiteindelijk loopt het fataal af, er zijn geen regels meer, er worden groepen gevormd, en uiteindelijk vermoorden ze elkaar zelfs.
Ik vind een reality-show voor kinderen absoluut niet kunnen. Kinderen hebben meestal nog geen eigen principes en doen maar mee met de groep. En wie zegt dat ze er zelf voor kiezen om aan zo'n programma mee te doen. Ze zijn minderjarig dus de ouders kunnen dit even goed doen. Een reality-show voor volwassen vind ik al dikke zever, maar kinderen belachelijk maken op tv is nog tien keer erger. Want daar draait het toch meestal om bij reality-shows? Lachen met andere mensen...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 6th October 2007, 15:21
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Emblem (Ranst)
Posts: 112
Een kind heeft zijn ouders nodig, zeker een kind tussen 8 en 15 jaar. Ik zie het nut van deze realityshow echt niet in. Is het wel verantwoord?! En willen de kinderen dit zelf wel?! Het is wel een zeer makkelijke oplossing voor ouders met weinig tijd of ouders die hun kinderen liever kwijt als rijk zijn.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 8th October 2007, 20:24
Maxime Vd Haute Maxime Vd Haute is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Triestige "Big Brother"-toestanden in Amerika.
Ik heb ook gelezen dat de deelnemende kinderen elk 5000 dollar ontvangen hebben voor hun deelname.
De winnaar kan nog eens 20 000 dollar verdienen.
Dit is geen spel meer! Dit gaat enkel om de centen.
Ik begrijp niet dat zulke programma's mogen bestaan.
Die kinderen zijn nog steeds minderjarig!
Ik heb al 2 filmpjes op het internet gezien en het was mensonwaardig!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 12th October 2007, 16:21
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Waar zijn ze toch mee bezig, en waar blijven ze die onzin toch halen? Een kind tussen de 8 en 12 jaar heeft nood aan zijn familie. De kinderen zullen hun ouders missen en hieronder zullen ze lijden. Is dit niet meer sensatie??
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 14th October 2007, 11:24
de pietro's Avatar
de pietro de pietro is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 54
waarom die problemen?

Ik snap niet waarom iedereen hier zo tegen is. Oke het is mss wel waar dat kinderen hun ouders nodig hebben, maar hier zullen ze echt geen trauma's van overhouden hoor. Het is gewoon een kamp voor die kinderen, zoals bij de scouts en de chiro, waar je ook zonder ouders gaat en in de bossen, "wildernis" rondhangt. En de leiding hier is ook niet altijd alles he.

En die kinderen zijn niet helemaal aan hun lot overgelaten hoor, denk je echt dat ze, als de camera niet draait, niet door volwassenen worden verzorgd of gecontroleerd ?? Hoe worden die beelden gemaakt, toch door volwassen zeker.

Als er kinderen zijn die naar huis willen mag dat toch? Dat is de bedoeling van het spel.

Een rijke ervaring voor die kinderen zou ik zeggen, en een mooie nieuwe fiets. (als de ouders 5000 krijgen zal er wel een fiets af kunnen)
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 15th October 2007, 17:07
Nele Meuris Nele Meuris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Wiekevorst
Posts: 62
Ik vind dit nog wel een leuk idee.
8 jaar is misschien nog een beetje jong, maar een 15 jarige kan dit toch al doorstaan.
Zo kan je ook zien hoe de kinderen functioneren zonder ouders.
Als ze willen opgeven, dan kan dit ook. Dus problemen zie ik hier zeker en vast niet in.

Groetjes
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 15th October 2007, 17:27
Caroline De Bot Caroline De Bot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Lint
Posts: 60
reality show

Ik vind realityshows voor volwassenen al belachelijk, laat staan voor kinderen. Bij het lezen van het artikel dacht ik spontaan aan de film 'Lord of the flies'. Enkele kinderen leven zonder volwassenen op een onbewoond eiland. Dit zorgt meteen al voor problemen die leiden tot fysiek geweld en zelfs doden. Ok, het is maar een film zal je denken, maar ik ben ervan overtuigd dat dit in het echt ook zo kan aflopen. Dat de programmamakers niet verantwoordelijk willen zijn voor mogelijke ongevallen vind ik ook laf. Ze zullen zelf wel weten dat kinderen wel een boks of slag kunnen uitdelen.
Ook zie ik het nut van zo'n soap niet!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.