actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2018, 14:52
Nathalie H*ybrighs Nathalie H*ybrighs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Ham
Posts: 38
Vandeurzen belooft 130 extra jobs in jeugdzorg

Vandeurzen belooft 130 extra jobs in jeugdzorg

De opvoeders van de jeugdinstellingen zetten hun staking stop, nadat Vlaams minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) hen extra personeel heeft beloofd.

De minister deed de belofte van 130 extra jobs, nadat actievoerders een sit-in voor zijn kabinet hadden gehouden. Zij eisten meer personeel om jongeren met een beperking goede zorg te kunnen verlenen en de toenemende agressie het hoofd te kunnen bieden.
'We hebben die uitgestoken hand aanvaard en appreciëren dat de minister zijn verantwoordelijkheid opneemt', zegt LBC-secretaris Piet Van de Walle.
De vakbond is bereid een oplijsting te maken van de instellingen waar de nood het hoogst is. 'Vervolgens zullen we een tweede beoordeling maken en kijken of de toekenning van die aard is dat we de sociale rust kunnen herstellen.' Tot dan worden alle acties opgeschort.
Van de Walle laat ook weten dat de minister op lange termijn extra investeringen in aangepaste accommodatie en infrastructuur heeft beloofd.
De christelijke bediendenvakbond hield maandag een eerste stakingsdag in de opvoedingsinstellingen voor veilige zorg. Sinds februari werd in meerdere instellingen actiegevoerd voor meer personeel en meer middelen.
Reactie
De minister toonde al begrip voor de verzuchtingen van de sector. 'Het klopt dat de opvoeders met meer complexe problemen geconfronteerd worden en dat de agressie in hun leefgroepen toeneemt', zei Vandeurzen in een interview met Het Nieuwsblad . 'We blijven in overleg om op korte termijn iets aan dat personeelsprobleem te doen. Tegelijk moeten we op langere termijn ook nadenken over de manier waarop de opvang van jongeren is georganiseerd.'
Zijn prioriteit is de eerstelijnshulp. 'Het geld zo verdelen dat iedereen een beetje krijgt, zoals vroeger gebeurde, willen we niet meer.'

Bron : De Standaard, 7/5/2018
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180507_03501176

Mening : Ik ben van mening dat er meer aandacht moet worden besteed aan de jeugdzorg. Er moet duidelijk meer geďnvesteerd worden in de jeugdzorg. Ik ken persoonlijk een aantal mensen die in de jeugdzorg werken en altijd hoor ik hetzelfde verhaal. Ze ervaren een heel hoge werkdruk en ze kunnen niet op extra hulp rekenen omdat dat financieel dikwijls niet haalbaar is voor de instellingen. Ook over de toenemende agressie hoor ik geregeld verhalen, en als ze er dan helemaal alleen voorstaan is dit niet aangenaam, soms zelfs gevaarlijk. Ik vind dat deze mensen zeker voldoende moeten ondersteund worden want wat gaat er gebeuren als niemand nog in deze sector wil werken?!

Laatst aangepast door Nathalie H*ybrighs : 7th May 2018 om 14:59.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.