actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th March 2017, 02:05
jens.s*olders jens.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herentals
Posts: 75
Inreisverbod Trump opnieuw geblokkeerd door rechter

Artikel:
Een federale rechter in Hawaï heeft het nieuwe inreisverbod van de Amerikaanse president Trump woensdagavond geschorst, slechts enkele uren voordat het in werking zou treden.

Met de schorsing van het decreet wordt volgens rechter Derrick Watson 'onherstelbare schade' vermeden.

Hawaï is een van de staten die het inreisverbod probeert te stoppen. Door het verbod zouden mensen uit zes moslimlanden Amerika 90 dagen niet meer binnen mogen, en zouden vluchtelingen 120 dagen lang niet toegelaten worden.

Het decreet moet volgens Trump terroristen weren, maar critici noemen het discriminerend. Ook de oorspronkelijke versie van het inreisverbod werd geblokkeerd, door een rechter in Seattle.

Bron:
De Standaard 16 maart 2017
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170316_02782792

Eigen mening:
Nieuwe dag, nieuw Trump artikel.
Het is al het derde artikel dat ik post over Donald Trump de "leider" van Amerika en de machtigste man op aarde. Maar hij blijft dan ook dingen doen, of hij probeert in ieder geval dingen te doen die het waard zijn om te posten en te bespreken.
Ik ben helemaal geen fan van Trump, en ik vind het zelfs een beetje lachwekkend dat hij deze functie bekleed, maar ik ben wel aangenaam verrast door sommige mensen en staten in de VS.
Het feit dat ze dwars tegen hun President willen en durven ingaan, vind ik een zeer positieve trend voor Amerika en de wereld.
We mogen deze gek niet zomaar zijn ding laten doen want dan zitten we na zijn termijn, als hij deze mag uitdoen, dik in de miserie.
Als de staten en mensen in de VS tegen hem blijven ingaan, gaat hij misschien wat minderen in zijn denken en doen, en kan hij zaken gaan aanvechten die in zijn land meer aan bod komen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th March 2017, 21:36
Caro E*gers Caro E*gers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Olen
Posts: 72
Trump

Net als Jens ben ik geen fan van Trump. Het feit dat zelfs zijn eigen lidstaten tegen hem ingaan zegt veel over zijn manier van 'leidinggeven'. Ik begrijp het standpunt over de angst voor terroristen en ze op deze manier uit de VS te houden, maar moeten we echt zo ver gaan. Moeten ook eerlijke mensen uit de 6 moslimlanden hiervoor boeten? Misschien moet hij op zoek naar een andere oplossing hiervoor, want dit brengt enkel meer en meer opstand met zich mee dan er werkelijk gewild is in het hele gebeuren. Ik ben blij dat de durf er bij sommige lidstaten toch is gekomen om voor zichzelf en de inwoners van de 6 moslimlanden op te komen en in te gaan tegen de beslissingen van Trump. Ik ben van mening dat als dit niet tijdig gebeurd, er verschillende beslissingen genomen worden waar niemand beter van wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.