actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2016, 11:55
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
Langste passagiersvlucht ter wereld straks de lucht in

Langste passagiersvlucht ter wereld straks de lucht in

Klaar om op te stijgen? En vervolgens 17,5 uur in de lucht te hangen? Dat is lang. Zelfs zo lang dat het een record zou zijn voor een commerciële passagiersvlucht. Mogelijk wordt er volgende week groen licht gegeven aan Qantas om de afstand van 14.466 kilometer tussen het Australische Perth en het Britse Londen zonder tussenlanding in één keer te overbruggen.

De eerste vluchten tussen Perth en Londen van de door Qantas aangekochte Boeing 787 Dreamliners zouden de lucht kunnen ingaan vanaf de kerstperiode volgend jaar. De Boeings zouden dan 17,5 uur non-stop vliegen mét passagiers aan boord. Een wereldrecord dat nu nog op naam staat van Emirates Airlines met een commerciële vlucht van iets langer dan 16,5 uur, waarbij een Airbus A380 sinds maart tussen Dubai en het Nieuw-Zeelandse Auckland ononderbroken een afstand van 14.200 kilometer aflegt. Het record dáárvoor was een Qantasvlucht van 17 uur tussen Dallas en Sydney (13.800 kilometer).

Qantas staat nu dicht bij een deal met de luchthaven van Perth om dit mogelijk te maken. De Dreamliners zouden vertrekken vanaf een startbaan voor binnenlandse vluchten om het de reizigers van de belangrijkste Australische steden Sydney en Melbourne makkelijker te maken.

Bron: http://www.demorgen.be/reizen/langs...ht-in-b3c55ed9/
Datum: 10/12/2016

Mening: Zelf heb ik een dubbel gevoel en zou ik heel hard twijfelen om met deze vlucht mee te vliegen, ik denk dan vooral aan de veiligheid omdat ik zelf een beetje vliegangst heb door een slechte ervaring. Het is waar dat het opstijgen en landen de gevaarlijkste delen van de vlucht zijn, dus in dat opzicht neig ik wel naar de nieuwe (en langere) vlucht. Tijdens de tussenlanding kan het vliegtuig wel opnieuw gecontroleerd worden, dus als er dan iets mis is kan dit sneller gesignaleerd worden (en opgelost worden). Als er tijdens zo'n lange vlucht van 17,5 uur iets gebeurt met een deel van het vliegtuig, heb je wel een probleem natuurlijk. 17,5 uur is ook heel lang, is dit wel oké voor het vliegtuig zelf? Ik bedoel: ga je hiermee geen problemen opzoeken? Voor de mensen die veel moeten reizen voor hun werk is dit natuurlijk een zeer goed idee, zij moeten dan niet meer zo lang wachten en hun tijd verspillen tijdens de tussenlanding. De mensen die veel reizen, appreciëren zeker een rechtstreekse vlucht.

Laatst aangepast door Brenda.T*ga : 10th December 2016 om 12:02.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.