actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2016, 22:27
maxim.g*ris maxim.g*ris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Poederlee
Posts: 47
Laatste wens van terminaal meisje ingewilligd: lichaam mag ingevroren worden

Laatste wens van terminaal meisje ingewilligd: lichaam mag ingevroren worden
Bron : De Morgen 18-11-16, 20.31u
(http://www.demorgen.be/wetenschap/l...orden-bc354355/)

Het lichaam van een veertienjarig Brits meisje dat is overleden aan kanker, mag worden ingevroren door een Amerikaans bedrijf. Haar vader had een rechtszaak aangespannen om dat te voorkomen, maar de rechter geeft toch toestemming, meldt The Guardian vandaag.

Voordat ze overleed op 17 oktober, legde het meisje in een brief haar beweegredenen uit. "Ik ben maar veertien jaar oud en ik wil niet sterven, maar ik weet dat ik dat wel zal doen. Ik denk dat cryopreservatie mij een kans geeft om ooit te worden opgewekt en genezen, ook al gebeurt dat misschien pas over honderden jaren."

De ouders van het meisje zijn gescheiden. Haar moeder, bij wie ze woonde, steunde haar laatste wens, maar haar vader die ze al jaren niet had gezien verzette zich ertegen dat zijn overleden dochter helemaal naar de Verenigde Staten zou worden gebracht. Tijdens de rechtszaak veranderde hij overigens van mening.

Voor omgerekend 43.000 euro wordt het lichaam voor onbepaalde tijd bewaard. Wetenschappelijk zijn nog enorme sprongen nodig om een overledene weer tot leven te wekken, als dat al ooit kan.

Mijn mening :
Het is natuurlijk heel pijnlijk om te lezen dat er een meisje van 14 jaar het leven heeft moeten laten aan kanker. Ik vind het dus ook mooi dat ze moeite willen doen om haar laatste wens in te willigen. De wetenschap gaat al maar sneller en sneller vooruit. Ik zou er dus niet van schrikken dat in de toekomst de zogenaamde cryopreservatie , zijn vruchten afwerpt. Dat wil natuurlijk wel zeggen dat mensen dan onsterfelijk zullen zijn, wat de wereld compleet zou veranderen, maar dat is een ander onderwerp. Ik vind het ook schandalig dat haar ongeďnteresseerde vader een rechtzaak aanging om zijn dochter's laatste wens niet door te laten gaan. Ik hoop dat die wens werkelijkheid zal worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.