actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2016, 15:44
Vince.V*ngeel Vince.V*ngeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 47
Lies Lefever: "Zoek je een échte zwarte piet, bel mij gerust!"

De afschaffing van ‘Zwarte’ Piet met het Pietenpact doet veel stof opwaaien. Lies Lefever, zelf een zwarte comédienne, spreekt zich resoluut uit tegen het pietenpact, net zoals heel wat andere mensen op Twitter. De meningen zijn verdeeld: is het een symbool van blanke onderdrukking of een onschuldige kindervriend? Of is de afschaffing net racistisch?
Lies Lefever, zelf een zwarte comédienne, is formeel op haar website: “Zelf heb ik nooit, niet toen ik klein was en niet nu ik groot ben, een link gezien tussen zwarte piet en rassenhaat.” Ze voegt er op het einde nog aan toe: “Alle mensen die nog een échte zwarte piet over de vloer willen, bel mij gerust. Pietenpact, mijn zwarte gat nondedju!”

BRON: http://www.gva.be/cnt/dmf20161113_0...-bel-mij-gerust, www.gva.be, 14/11/2016

EIGEN MENING: Naar mijn mening vind ik dit niet meer dan juist dat ze zo reageert. Zwarte piet is een traditie die hier heerst en vroeger is dit altijd goed gegaan tot op een gegeven moment iemand hier problemen in zag. Trouwens, zwarte piet is zwart doordat hij door de schoorsteen naar binnen komt. Hij is geen neger. Ook word hij niet minderwaardig behandeld als een ander dus daar kan ook al geen sprake zijn van racisme. Ik vind dan ook niet dat zwarte piet moet verbannen worden uit onze cultuur.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.