actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2016, 12:35
gertjan.p*llis gertjan.p*llis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 51
Vanaf maandag winteropvang voor daklozen in Brussel

Vanaf maandag winteropvang voor daklozen in Brussel

In Brussel start maandag 14 november de winteropvang voor daklozen. Dat melden de bevoegde Brusselse Ministers voor Bijstand aan Personen in de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie (GGC) Pascal Smet en Céline Fremault, en Samusocial.

De winteropvang gaat door tot eind april 2017. Het gewest voorziet 1.283 opvangplaatsen. Als het nodig blijkt, kunnen er in functie van de vraag nog extra plaatsen worden vrijgemaakt.

‘We zijn klaar om de mensen die deze winter onderdak nodig hebben op te vangen. Sinds het begin van deze legislatuur zijn er een driehonderdtal opvangplaatsen bijgekomen voor de winteropvang. Zo wil het gewest maximaal vermijden dat daklozen de koude wintermaanden op straat moeten doorbrengen’, laat het kabinet van Brussels minister Smet weten.
Sinds 2014 neemt Samusocial de coördinatie van de opvang op zich. ‘Ons doel is om alle mensen die in de winter om onderdak vragen, op te vangen. We zorgen niet enkel voor een dak boven hun hoofd, warme maaltijden, de mogelijkheid om te douchen en medische hulp, maar we voorzien ook psychosociale begeleiding zodat we samen met hen kunnen zoeken naar oplossingen om niet meer op straat te moeten leven’, zegt de woordvoerster van Samusocial Marie-Anne Robberecht.

Bron: De Standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20161113_02568648
Datum: 13/11/2016

Mening: ik vind het geweldig dat men opvang voorziet in de winter voor daklozen. Een dak boven je hoofd is één van de rechten van de mens dus vind ik het ergens ook de taak van de overheid dat ze onderdak bieden aan mensen die dit niet hebben. Nog beter is dat men ook maaltijden, douches en medische hulp aanbieden, ze bieden zelfs de hulp aan om een uitweg te zoeken van het straat leven. Ik vind dit zeker een grote stap in de goede richting, maar waar slapen deze mensen in de andere seizoen? Ik denk dat dat een volgende stap zou kunnen zijn. Al zie ik wel dat dit veel zou kosten om dit te financieren.

Laatst aangepast door gertjan.p*llis : 13th November 2016 om 12:40.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.