actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2015, 07:21
Jens.W*uters Jens.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Jambon: "Werk nog niet gedaan, we gaan door tot de hele boel opgerold is"

Jambon: "Werk nog niet gedaan, we gaan door tot de hele boel opgerold is"

Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon vindt het voorlopig te vroeg om te oordelen of de grootschalige politieacties van zondagavond de dreiging verkleind hebben. Het werk is in elk geval niet gedaan, zei hij in een extra Journaal op de VRT vanmorgen. "We gaan door tot we de hele boel opgerold hebben."

Jambon was om evidente redenen karig met zijn commentaar. "De zaken zijn heel gevoelig, elk detail kan de zaken in het honderd doen lopen", onderstreepte hij. "De actie is nog niet gedaan, ze moet nog verdergezet worden. Maar het was al een grote actie gisteren."

Info over verdere acties gaf Jambon evenmin. "Als je een verdediging opzet en je gaat zeggen: 'daar en daar staan we', dat is meestal interessante informatie voor mogelijke aanvallers. Dat gaan we dus niet wereldkundig maken."

Over het succes van de actie zondag wilde Jambon niets kwijt. Salah Abdeslam is nog steeds op vrije voeten en wapens of explosieven zijn niet gevonden. "Het federaal parket heeft het onderzoek in handen, zij weten wat moet en kan gecommuniceerd worden", aldus Jambon, die wil wachten op een nieuwe analyse van het OCAD om te oordelen over de impact van de acties op het dreigingsniveau.

"We hebben gisteren getoond hoe goed we de situatie in Brussel onder controle hebben. De scholen en metro blijven er vandaag dicht. Voor de rest is het de bedoeling dat het economische leven in Brussel gewoon weer verdergaat. De overheidsadministratie werkt er vandaag", aldus nog Jambon.

Bron: De Morgen (23 november 2015), via http://www.demorgen.be/binnenland/j...ld-is-b1faaf9e/

Mening:
Ik vind dat Jambon gelijk heeft wanneer hij het heeft over het feit dat er niet te veel details mogen worden vrijgegeven. Dit kan alles doen fout lopen, want op sociale media wordt dit allemaal razendsnel verspreid. Bovendien vind ik ook dat onze veiligheidsdiensten tot nu toe goed werk hebben geleverd wat de situatie in Brussel betreft. Tijdens de actie van gisterenavond heeft men enkele verdachten kunnen oppakken, wat ik al zeer goed vind. Verder ben ik er ook mee akkoord dat de metro en scholen in Brussel dicht blijven. Dit zijn plaatsen waar altijd veel mensen bij elkaar komen, wat dus het ideale doelwit voor de terroristen zou kunnen zijn. Naar mijn mening mag men geen enkel risico nemen en moet men deze "lockdown" in Brussel aanhouden zo lang als nodig. Alleen zo kan onze veiligheid gegarandeerd blijven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.