actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th May 2015, 21:26
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Ondergoedfrabikant voert campagne met vrouwen die borsten verloren

Ondergoedfabrikant voert campagne met vrouwen die borsten verloren

Het is even opkijken bij de nieuwe campagne van de Amerikaanse ondergoedfabrikant Play Out. De modellen die hun onderbroeken showen, hebben hun borsten verloren in de strijd tegen borstkanker.
Play Out is een fabrikant van uniseks ondergoed. De fabrikant wil de perceptie rond mode en geslacht in vraag stellen en tegelijk de strijd tegen borstkanker onder de aandacht brengen. Het bedrijf vond drie vrouwen, die elk een dubbele mastectomie hebben moeten ondergaan, bereid om in ondergoed voor de lens te komen.
Abby Sugar, de eigenares van het kledingmerk, zegt aan de site Mashable dat de modellen goede vriendinnen van haar zijn. Het gaat om drie vrouwen die op vroege leeftijd met borstkanker te maken kregen en ervoor kozen hun borsten na de operaties niet te laten reconstrueren.
‘We willen hun foto’s, verhalen en ervaringen delen in de hoop dat andere borstkankerpatiënten, zeker ook binnen de holebigemeenschap, erin rolmodellen, steun en inspiratie zouden kunnen vinden.’
Dat een borstreconstructie na borstkanker niet vanzelfsprekend is, blijkt ook de getuigenis van Emily Jensen, een van de modellen uit de campagne. ‘Ik hou niet van het idee mijn lichaam te manipuleren via chirurgie door silicone onder de spieren aan te brengen’, schrijft ze op haar website. ‘Ook wil ik niet dat vet- of spierweefsel naar een ander deel van mijn lichaam verplaatst zou worden om een gevoelloze zweem van een borst te creëren.’ Dus besloot ze zonder borsten verder door het leven te gaan.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150527_01700595
Datum: 27/05/2015 om 15:27


Mening

Aanvankelijk twijfelde ik eraan of ik dit artikel zou posten, maar ik heb het toch gedaan omdat ik het goed vind dat vrouwen die hun borsten verloren ook een stem krijgen. Deze vrouwen behoren ook tot de maatschappij en hebben evenveel recht om er te zijn dan eender wie. Het is goed dat deze vrouwen weten dat ze zich niet moeten schamen voor het feit dat ze hun borsten kwijt zijn. Iedereen heeft een verhaal en iedereen is mooi met zijn/haar verhaal. Ik denk dat bijna iedereen wel iemand kent die ooit borstkanker gehad heeft. Het is en blijft een veelvoorkomende kanker bij vrouwen. Ik ben er heel zeker van dat dit artikel onzekere vrouwen die zich in deze situatie bevinden steun kan bieden. Daarom vond ik het toch de moeite om dit artikel te posten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.