actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2015, 14:04
M*axim.VanRillaer's Avatar
M*axim.VanRillaer M*axim.VanRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 81
'Halve serviceclub uitbaten, behoort niet tot kerntaken van leger'

Ook een exclusieve club van het leger in het hartje van Brussel moet besparen. Van een overnachting in een van de luxueuze suites is geen sprake meer.

Achter de statige gevel van de Prins Albert Club in het hartje van Brussel kon tot voor kort nog een maaltijd in stijl gebruikt worden. Gevolgd door een overnachting in een suite ‘in een uitzonderlijk kader en een geest van luxe’. Defensieminister Steven Vandeput (N-VA) heeft het mes gezet in deze exclusieve eet- en slaapgelegenheid van het leger.

Van slapen is geen sprake meer, van ontbijten of dineren evenmin. Tot vorig jaar waren er nog 84 personeelsleden in dienst van de Club, nu zijn dat er nog maar 52. Het hotel van veertig kamers, twaalf suites en twee appartementen sloot de deuren in december, mede ingegeven door problemen met de brandveiligheid. Het restaurant zag zich genoodzaakt te beperken tot enkel de middagmaaltijd.

‘Het gaat om een ingrijpende vermindering van de activiteiten’, zegt het kabinet-Vandeput. ‘Dit kadert in de besparingsoperatie bij het leger. Een halve serviceclub uitbaten behoort niet tot de kerntaken.’ Nog volgens het kabinet zijn er ‘aanzienlijke werken nodig om deze site op langere termijn open te houden’. Vorig jaar ging er 3,37 miljoen euro van het budget van Defensie naar de Prins Albert Club, waarvan 3 miljoen voor het personeel.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150504_01663644
datum: 5 mei 2015 om 06:30


mening

Zelf wist ik niet eens dat zulke exclusieve club van het leger hier in België bestond. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat wanneer er bespaard moet worden, er ook in deze exclusieve etentjes en overnachtingen gesneden wordt. In principe is het ook grotendeels geldverspilling, zeker wanneer je naar het budget kijkt. Wanneer de tijd van besparingen er hier eindelijk opzit (als dat hopelijk ooit nog wel gebeurt), dan zou van mij deze site terug volledig in gebruik genomen mogen worden.

Laatst aangepast door M*axim.VanRillaer : 5th May 2015 om 14:13.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th May 2015, 14:13
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet op de hoogte was het bestaan van zulke clubs. Dus ik kan moeilijk oordelen over dat ze zouden moeten blijven of niet. Wanneer ik echter naar de cijfers kijk, lijkt het mij duidelijk. Wanneer er moet bespaard worden is het in mijn ogen niet meer dan normaal dat er op zulke luxe zaken bespaard word. Dit is geen basisbehoefte, dit zijn extra's en als ik dan kijk naar het budget dat naar deze 'extra's' gaat ben ik ergens opgelucht dat dit nu niet meer het geval gaat zijn en dat het leger dit geld in iets nuttig kan inversteren
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.