actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th December 2014, 19:05
Sarah.D*cembry Sarah.D*cembry is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Emblem
Posts: 39
Noord-Korea haalt uit naar Obama over filmrelease

Noord-Korea haalt uit naar Obama over filmrelease

Noord-Korea heeft in een mededeling de release van de film The Interview veroordeeld. Het land ziet de Amerikaanse president Barack Obama als de ‘hoofdschuldige’.

De studio Sony had de release aanvankelijk geannuleerd na de grootscheepse computerhacking, waar volgens de Verenigde Staten Noord-Korea achter zit. Maar uiteindelijk werd de komedie, over een complot tegen Noord-Korea, toch beperkt uitgebracht.

In een mededeling veroordeelt Noord-Korea de VS voor het tonen van de ‘oneerlijke en reactionaire film die de waardigheid van de opperste leiding aantast en terrorisme voedt’.
Volgens het land heeft Obama, die het niet uitbrengen van de film een aantasting van de vrijheid van meningsuiting vond, Sony Pictures gedwongen om de film te verdelen. ‘Obama is altijd roekeloos in zijn woorden en daden zoals een aap in een tropisch woud’, klinkt het.

Sony Pictures werd gehackt door een groep die zichzelf ‘Guardians of Peace’ noemt. De hackers dreigden ook met terreuraanslagen als de film werd uitgebracht.

Noord-Korea ontkende eerder dat het iets met de hacking van Sony te maken had. Het land kampte onlangs met een ernstige internetstoring, waarvoor het regime naar de VS wijst.

Bron: De Standaard; http://www.standaard.be/cnt/dmf20141227_01448751; (27/12/14)

Eigen mening: Ik heb al veel gelezen dat deze film de Noord-Koreaanse leider belachelijk maakt. Persoonlijk vind ik dat soort films van weinig smaak betuigen. De reactie van Noord-Korea vind ik dan weer overdreven. Barack Obama kan onmogelijk als de schuldige worden aangeduid. Als een president zou beslissen om een film wel dan niet te verbieden, lijkt mij dat schending van het recht op een vrije meningsuiting. Het is immers niet de president zelf die deze film heeft uitgebracht. De reactie van Noord-Korea helpt ook zeker niet dat er minder mensen de film zullen zien. Ik zou op het eerste zicht de film nooit bekeken hebben. Maar nu er zo’n hetze rond is, wil ik wel graag weten waar ze in Noord-Korea zich zo druk over maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.