actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2014, 10:45
Lynze.M∗esters Lynze.M∗esters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Brecht
Posts: 20
Turnhout verlaagt parkeertarieven

Turnhout verlaagt parkeertarieven

Turnhout - Turnhout is niet langer een dure stad om te parkeren. De gemeenteraad beslist op 15 december over het nieuwe parkeerbeleid, dat de wageneigenaars iets minder ontmoedigt.

Over het parkeerbeleid en vooral de parkeertarieven in Turnhout wordt geregeld geklaagd. De tarieven zijn gemiddeld genomen duurder dan in vergelijkbare steden. Schepen van Mobiliteit Marc Boogers (Groen) beloofde een gewijzigd parkeerbeleid, en legde dat nieuwe plan gisteren aan de commissie voor.

Belangrijkste wijziging: het parkeren wordt goedkoper. In de duurste zone kost het nog steeds 2 euro voor het eerste uur, maar daalt het tarief van 3 naar 2,50 euro voor het tweede uur. Het tarief in de aangrenzende centrumstraten daalt tot 1,50 euro per uur. Ook op de stadsparkings Muylenberg, Loechtenberg, Hannuitstraat en Patersstraat daalt de prijs: tot maximum 6 euro voor het 24 uurtarief.

Blauwe zone

Een deel van de betaalzone verdwijnt en wordt blauwe zone. Daar kan voortaan twee uur gratis geparkeerd worden met een blauwe schijf. Het gaat om de straten ten westen van de spoorweg: de omgeving van de Nieuwe Kaai, de omgeving van Thomas More en de Campus Blairon en de omgeving van de VTST. Er wordt wel een blauwe zone ingevoerd in enkele straten waar tot nu ongelimiteerd kon worden geparkeerd: de Oud-Strijderslaan en de Rivierstraat. De bewoners van deze straten hebben dan wel recht op een bewonerskaart.

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20141202_0...parkeertarieven

Mening: Ik vind het goed dat Turnhout zich vergelijkt met vergelijkbare steden. Het is goed dat het zich daar aan aanpast en de parkeertarieven verlaagt. Ik vind wel dat de parkeertarieven moeten blijven omdat anders iedereen met de wagen gaat komen en ik ben voorstander van het openbaar vervoer en carpoolen. Dat je 2 uur gratis kan parkeren rond de campus van Thomas More vind ik een goede zaak, want als je een taak of dergelijke moet gaan binnenbrengen moet je maar even parkeren en toch ver wandelen om een gratis parking te vinden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2014, 11:43
E*ien.Khouri E*ien.Khouri is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 104
Voor iemand die in Turnhout woont is dit ook goed nieuws. Het is wel een feit dat de Gasthuisstraat in Turnhout het veel slechter doet sinds de parking zo duur is geworden. Het is absoluut al niet gemakkelijk om dichtbij de Gasthuisstraat te parkeren en als je je auto dan bij de Warande zet ben je voor een paar uur al zeven euro kwijt.

Door de parkeertarieven te verlagen hoop ik dat Turnhout terug wat aantrekkelijker wordt, waardoor de winkels het ook terug gemakkelijker krijgen.

Maar ik ben het ook eens met Lynze. Parkeertarieven zijn een goede manier om het overmatig gebruik van de auto tegen te gaan. Turnhout en de winkelstraat zijn immers ook goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd December 2014, 11:43
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
In de stad is het altijd moeilijk om parkeerplaats te vinden. Meestal zijn die plaatsen dan ook betalend. Het is heel goed dat Turnhout hun prijzen in vraag stelt en dat ze kunnen concluderen dat ze te hoog zijn. De prijzen verlagen wel maar ze zijn er nog dus ik denk niet dat mensen daarom meer met de auto gaan komen. Het blijft moeilijk om te parkeren in een drukke stad dus het blijft gemakkelijker om het openbaar vervoer te nemen. Ik vind het niet meer dan logisch dat de parking bij hogescholen, scholen gratis worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.