actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2014, 23:58
Sanne.N*yts Sanne.N*yts is offline
sanne.n*yts
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 76
Malaysia Airlines verontschuldigt zich voor ongepaste Twitter-campagne

'Wilt u ergens naartoe, maar u weet niet waarheen?' is niet meteen de beste slogan voor de eindejaarpromoties van de onfortuinlijke luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines.

Malaysia Airlines postte een ongelukkige tweet als onderdeel van haar eindejaarcampagne. 'Wilt u ergens naartoe, maar u weet niet waarheen?,' zo was te lezen op de sociale netwerksite.

Meteen kwam er reactie. Twitteraars vonden de tweet ongepast na de twee rampen die de luchtvaartmaatschappij dit jaar meemaakte: de verdwijning van MH370 boven de Zuid-Indische Oceaan en het neerhalen van MH17 in het Oekraïense luchtruim door Russische separatisten. In totaal kwamen daarbij 537 mensen om het leven.

Eerder sloeg Malaysia Airlines de bal ook al mis*door een wedstrijd uit te schrijven voor gratis vliegtickets om passagiers uit Australië en Nieuw-Zeeland aan te trekken.

Deelnemers aan de wedstrijd werd gevraagd een 'bucketlist' in te sturen om kans te maken op een gratis vlucht. Een bucketlist is een lijst met dingen die iemand nooit eerder gedaan heeft, maar wel wil doen voor hij of zij sterft. Die associatie was op zijn minst bizar.

De luchtvaartmaatschappij heeft zich al verontschuldigd voor het incident.

Bron: www.knack.be 30/11/2014 http://m.knack.be/nieuws/wereld/mal...mal-514921.html


Mening: De luchtvaartmaatschappij had over deze slogan inderdaad verder moeten nadenken, maar ik denk zeker dat zij dit niet met kwaad opzet hebben gedaan. Ik had zelfs niet meteen door hoe ik de slogan fout kon interpreteren. Wel vind ik het vorige incident met de wedstrijd erger. Als je de passagiers vlak na een crash een lijstje laat maken met wat ze voor hun dood nog allemaal willen doen, kan het toch niet anders dan dat je door hebt dat dit een slecht moment is voor zo'n wedstrijd? Door deze eerste commotie, zijn mensen volgens mij ook veel meer gaan letten op al hun reclame. Het is goed dat de luchtvaartmaatschappij zijn excuses heeft aangeboden. Dat laat zien dat het echt niet hun bedoeling was om hier mensen mee te kwetsen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.