actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2014, 07:57
Céline.V*nhooydonck Céline.V*nhooydonck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Loenhout
Posts: 20
Burgemeester Gavere: ‘Meer wapens in huis zullen inbrekers afschrikken’

Gavere - 'Hoe meer mensen een wapen in huis hebben, hoe minder inbrekers zullen toeslaan.' Dat zegt burgemeester van Gavere Hugo Leroy, die binnenkort tegen camerabewaking op zijn grondgebied stemt. 'Dat werkt niet. Mensen moeten zichzelf beveiligen', klinkt het in een opmerkelijk pleidooi in Het Laatste Nieuws.


Volgende maand beslist de politieraad van de zone Schelde-Leie (Sint-Martens-Latem, Nazareth, De Pinte, Gavere) over de plaatsing van camera’s op enkele invalswegen. Met als doel de veiligheid te verhogen. Burgemeester Leroy zal alvast tegenstemmen. 'Er is geen personeel om de beelden te bekijken. En dieven zijn slimmer dan we denken: ze zullen gewoon andere wegen nemen.'

Volgens de burgemeester wordt er beter geïnvesteerd in meer blauw op straat. Maar daar stopt het niet: 'De mensen moeten ook zichzelf beveiligen.' Leroy denkt voorts dat er minder ingebroken zou worden als meer mensen een wapen in huis zouden halen. 'Dat schrikt dieven af.'

Bron: Burgemeester Gavere: 'Meer wapens in huis zullen inbrekers afschrikken, 10/11/2014, internet (http://www.gva.be/cnt/dmf20141120_0...ers-afschrikken).

Mening: Ik vind het een goed idee dat ze bewakingscamera's willen plaatsen op invalswegen. Er moet ook beter geïnvesteerd worden in meer blauw op de straten. Ik vind het onverantwoordelijk dat burgers zichzelf mogen beveiligen met een wapen. We willen toch ook geen massale moordpartijen in België? Ik leg enkel de link hierbij met wat er gebeurt is in Amerika. Het afschuwelijke drama in Newtown op basisschool Sandy Hook. Natuurlijk is het mogelijk dat een burger zich onveilig voelt in zijn eigen huis maar door het plaatsen van camera's in en rondom het huis kan je zo de veiligheid vergroten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th November 2014, 10:35
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
vals gevoel van veiligheid

Zijn we de verschrikkelijke problemen van in Amerika al zo snel vergeten? Schoolshooting, rondschieten op straat, aanslagen… Toen stond iedereen achter Obama, hier in het Westen, die de uitspraak deed dat er dringend iets gedaan moest worden aan de wildverkoop van wapens. Ik vind dat nog steeds een goed idee. Wanneer je wapens officieel toelaat en de aankoop ervan aanmoedigt, gaan er nog meer en ongecontroleerde schietincidenten gebeuren.

Kijk eens naar volgende situatie: Een man, die na de toelating van wapens, een wapen heeft gekocht om zich “veiliger” te voelen, ligt te slapen. Zijn vrouw zou dat weekend bij en vriendin verblijven. Door omstandigheden komt de vrouw vroeger naar huis, maar omdat ze dronken is lukt het haar niet zo goed om de sleutel in het sleutelgat van de voordeur te krijgen. Eenmaal binnen loopt ze een aantal zaken omver en maakt ze veel lawaai. De man boven wordt wakker, schrikt en neemt het wapen uit zijn nachtkastje, loopt naar beneden, ziet en schim in het donker en begint te schieten. De vrouw wordt geraakt door drie kogels en wordt met spoed naar het ziekenhuis overgebracht.

Dit kan misschien overdreven zijn, maar dit zal meer en meer gebeuren wanneer men wapens gaat toelaten. Niet alle mensen zijn geschikt om om te gaan met wapens en het geeft hen een vals veiligheidsgevoel. Ik blijf er tegen en weet zeker dat er nooit een wapen mijn huis zal inkomen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.