actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2014, 14:40
IlonaC*abbe IlonaC*abbe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Tremelo
Posts: 122
Sporters die doping gebruiken gaan binnenkort in Duitsland de cel in

De Duitse ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken hebben woensdag een wetsontwerp inzake dopinggebruik voorgesteld. De wet richt zich alleen op topsporters die staatssteun ontvangen of deel uitmaken van de groep die regelmatig wordt gecontroleerd door het Duitse antidopingbureau, zo’n 7.000 in totaal. Dopingzondaars riskeren tot drie jaar cel.
‘De doelstelling van deze wet is het behouden van de integriteit van de sport en het bestrijden van doping. De tekst die we voorstellen is een efficiënte en duidelijke wet, die blijk geeft van vastberadenheid’, aldus minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière tijdens een persconferentie in Berlijn.

Het wetsontwerp zal volgend voorjaar behandeld worden in het parlement. Naast celstraffen voorziet het ontwerp ook boetes en de inbeslagname van prijzen die gewonnen worden dankzij dopinggebruik. Ook de samenwerking tussen gerecht en federaties wordt vergemakkelijkt.

Bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20141112_01370927

Eigen mening: Ik hoop dat deze nieuwe wet erdoor komt. Toen ik de titel van het artikel las, dacht ik eerst dat dit een stapje te ver was. De gevangenissen zitten al overvol. Wanneer ik er dan iets langer bij stil stond, vond ik het niet meer als normaal. Topsporters die doping gebruiken zijn bedriegers. Ze verdienen geld dat eigenlijk naar iemand anders had moeten gaan wanneer ze het spel eerlijk zouden spelen. Het is niet eerlijk tegenover de sporters die wel eerlijk deelnemen aan een wedstrijd. Topsporters die doping gebruiken zetten de mensen eigenlijk in het zak. Denk maar aan de commotie rond Lance Armstrong. Die man had super veel geld verdient dat hij totaal niet verdiende en hij was er bijna mee weggekomen. Daarboven is doping gebruiken sowieso al illegaal. De wet zouden ze naar mijn mening overal mogen toepassen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.