actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2014, 12:08
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Grap bewijst: we zijn verslaafd aan onze smartphone

Ben jij ook iemand die onmiddellijk de smartphone controleert als je een ‘biep’ of ringtoon hoort? Het YouTube-kanaal Whatever stuurde iemand de straat op met het geluid dat je hoort als je een melding krijgt op je smartphone. Verbazend hoeveel mensen er snel in hun broekzak of handtas grepen om de ‘belangrijke melding’ te lezen.

Zie filmpje

Bron: GVA 29/9

Mening:Ik verschiet niet van dit artikel. Vandaag de dag deelt iedereen zijn doen of laten via sociale media. Vroeger werd de GSM of smartphone enkel gebruikt voor te bellen en te sms'en. Tegenwoordig kunnen we veel meer doen met onze smartphone namelijk online bankieren, GPS instellen, nieuws lezen, ... Waarom zouden we ook nog een krant of GPS toestel kopen als we het allemaal via onze smartphone kunnen doen? Je moet maar eens kijken tijdens de lessen die je volgt hoeveel studenten zijn/haar GSM of smartphone op zijn/haar bank liggen. We moeten hier is bij stilstaan en nadenken over de voorbeeldfunctie die we hebben naar onze leerlingen toe.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th September 2014, 22:52
H*nnelore.Bervoets H*nnelore.Bervoets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Herentals
Posts: 84
Ons leven speelt zich tegenwoordig voor een groot deel online af. Niet enkel voor ontspanning, maar ook werk en studie. Je MOET al haast elke dag je mail checken of je telefoon opnemen. Zoals Britt zegt, verbaasd mij het dus ook niet dat mensen bij het horen van een 'biep' snel naar hun gsm grijpen. Je moest maar eens niet bereikbaar zijn! Hoewel ik informatica studeer, zou ik soms toch naar vroeger willen, vóór de gsm. Als je toen niet thuis was, was je niet thuis. Punt. Echte rust en ontspanning.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st October 2014, 10:56
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Vandaag de dag is het inderdaad zo dat we onze smartphone niet meer kunnen missen. Alles wordt tegenwoordig digitaal geregeld. Elke dag moeten we namelijk onze e-mail nakijken voor school, we openen documenten op onze smartphone (omdat we onze laptop niet altijd bij hebben) met belangrijke informatie denk maar bijvoorbeeld aan onze stageroosters, onze lessenroosters, cursussen etc. We hebben voor school ook allemaal Facebookgroepen waarin we zitten. Dit is natuurlijk gemakkelijk voor groepswerken per vak en groepen per klas. Dit zorgt er ook voor dat als er een vraag gesteld wordt, er altijd wel iemand antwoordt. Dit gaat veel sneller dan via e-mail van persoon tot persoon. De informatieoverdracht gebeurt veel gemakkelijker en veel sneller maar dit zorgt er ook voor dat je hier altijd een melding van krijgt op je smartphone en dat je snel bij de laatste nieuwtjes up-to-date wilt zijn. De verleiding is dan vaak te groot om niet te kijken. Ik merk zelf dat wanneer ik mijn gsm vergeten ben, ik verveeld ben en ik vind het erg dat het zo ver is gekomen. Mijn mama lacht er wel eens mee en ze zegt dan: ' Die gsm dat is zoals uwe arm, een onderdeel van uw lichaam.' Toch wil ik langs de andere kant ook eens vrij zijn van die smartphone. Ik merk in mijn omgeving dat je bij deze tijd moet zijn. Als we onze grootouders niet kunnen bereiken omdat ze geen gsm hebben en alleen maar een vaste thuistelefoon, worden we al vervelend. Zelf merk ik ook dat wanneer ik bijvoorbeeld niet direct terug sms of bel wanneer mijn mama belt, ze al ongerust is. Zij zegt dan:' Jullie hebben die gsm altijd bij de hand en zijn daar heel vaak mee bezig.' Als ik voor haar dan even niet bereikbaar ben dan is het paniek. Ik word hier vervelend van. Soms zou ik, net zoal Hannelore, willen dat ik ook op bepaalde momenten niet bereikbaar ben. Ik kan er zo van genieten om op vakantie te gaan en mijn gsm dan eens een week aan de kant te leggen.

Laatst aangepast door S*effi.Goetschalckx : 1st October 2014 om 11:02.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.