actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th June 2014, 17:14
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Exclamation Nieuwsanker Jan Becaus gaat in de politiek

Nieuwsanker Jan Becaus gaat in de politiek


De partijraad van de N-VA boog zich vandaag over de invulling van de gecoöpteerde senatoren. Door de verkiezingsoverwinning van 25 mei, mag de partij 2 senatoren coöpteren. De keuze viel op Jan Becaus en Pol Van Den Driessche.



Jan Becaus is voormalig VRT-nieuwsanker. In 1984 ging hij bij de toenmalige BRT aan de slag, waar hij zich vooral toelegde op het koningshuis en het Vaticaan. Tot 2012 presenteerde hij Het Journaal. In 2013 ging hij op pensioen. Hij schrijft nog wel columns voor Kerk & Leven.

‘Negenentwintig jaar lang heb ik mijn politieke mening beroepshalve voor mezelf gehouden, en ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. Maar ik ben nu ongebonden en kan ik mij actief engageren voor de partij die al langer mijn voorkeur wegdraagt. Daarom heb ik mij kandidaat gesteld voor coöptatie in de senaat,’ zegt Becaus.

De 65-jarige Destelbergenaar wil zich in de senaat toeleggen op de institutionele toekomst van dit land. ‘Ik heb in mijn leven België ingrijpend zien veranderen. Maar het werk is bijlange niet af. We moeten de omslag maken naar het confederalisme. Daar is geen ontkomen aan. Ik beschouw het als een voorrecht, mocht ik daar mijn bescheiden bijdrage toe kunnen leveren,’ aldus Jan Becaus


Van Den Driessche opgevist

Pol Van Den Driessche is communicatieadviseur van de N-VA en schrijver. In het verleden was hij journalist, hoofdredacteur en senator. Hij raakte als lijstduwer bij de verkiezingen van 25 mei ondanks een indrukwekkend aantal voorkeurstemmen niet verkozen. De partijraad wilde de kennis en ervaring van Van Den Driessche niet verloren zien gaan.

‘Ik ben enorm dankbaar dat de partijraad mij deze kans geeft. Ik beschouw dit als een blijk van vertrouwen van de basis. Ik blijf als communicatieadviseur bij de N-VA werken, maar daarnaast wil ik mij smijten in de senaat. En samen met de andere N-VA-mandatarissen en -bestuursleden wil ik alles in het werk stellen om in 2018 ook de derde grootste stad van Vlaanderen te besturen.’


Blog DS, 14-06-2014
Bijgesloten Plaatje(s)
 
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.