actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th April 2014, 13:12
F*nne.Baeken F*nne.Baeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 103
Smartphonediefstal wordt binnenkort minder aantrekkelijk

Smartphonediefstal wordt binnenkort minder aantrekkelijk

Telecomoperatoren hebben met elkaar afgesproken dat nieuwe smartphones binnenkort op afstand onbruikbaar gemaakt kunnen worden door de eigenaar. De afspraak moet diefstal van smartphones minder aantrekkelijk maken.

Wanneer iemand zijn smartphone kwijtraakt, bijvoorbeeld door diefstal, kan hij of zij dat online aangeven. Zo wordt de telefoon geblokkeerd en leeggemaakt. Als de smartphone wordt teruggevonden, kan de eigenaar de blokkade opheffen en de inhoud terugplaatsen.

Onder meer Apple, Google, Microsoft, Nokia, Motorola, Samsung, HTC en Huawei schaarden zich achter het initiatief. Al hun producten die na juli 2015 in de Verenigde Staten worden verkocht, moeten aan de afspraak voldoen. Wellicht kunnen ook gebruikers buiten de VS van de afspraak profiteren.

Voor sommige fabrikanten verandert er weinig, omdat zij de functie al hebben ingebouwd. Dat geldt voor Apple en Samsung, waarvan de klanten hun toestellen nu al op afstand kunnen blokkeren en wissen. Ook zakelijke Microsoft-gebruikers hebben die mogelijkheid al.

Geen verplichting
De gebruikers moeten de functie wel eerst zelf inschakelen. Consumenten zullen dus niet verplicht zijn er gebruik van te maken. Dat betreuren openbare aanklagers George Gascon en Eric Schneiderman, die de telecomoperatoren een deadline hadden opgelegd om voor juni met een oplossing te komen tegen smartphonediefstal.

"Het is een stap in de goede richting", verklaarden ze, "maar het zal geen einde maken aan smartphonediefstal omdat de maatregelen afhankelijk zijn van het gedrag van de consumenten."

Bron: De Redactie, 16/04/2014, http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...phones_diefstal

Commentaar:
Ik vind deze nieuwe functie een goede uitvinding. Ik wist zelf niet dat er zoiets bestond. Wanneer je je smartphone dan kwijt raakt dan kan je hem altijd zelf uitschakelen zonder al te veel moeite te doen. Ik denk dat je deze functie op alle gsm's kunt zetten, smartphones worden meer gestolen maar iedereen kan zijn gsm kwijtraken. Ik denk dat het zeker een meerwaarde is. Ik zou deze functie alvast gebruiken!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th April 2014, 13:48
A*nelien.Vermijlen A*nelien.Vermijlen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 91
Ik vind dit een heel goede functie. Het stelen van dure smartphones zal ook verminderen omdat er een kans bestaat dat er met de smartphone niets gedaan kan worden door deze functie.
Er zou nog een tweede functie aan toegevoegd moeten worden. Als de smartphone of gsm kwijt geraakt, zou hij een soort signalen moeten sturen om hem terug te vinden via je computer. Zo kan je hem niet alleen beschermen tegen dieven maar zo kan je hem ook terugvinden. Dat zal dieven nog meer gaan tegenhouden omdat er dan ook een grotere kans bestaat dat zij zelf ontmaskerd worden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th April 2014, 19:38
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Ik ben het eens met Fenne en Annelien. Uiteraard is dit een goede functie die elke gsm moet bevatten, maar daarnaast helpt het je niet om jouw gsm terug te krijgen. Dieven zullen misschien nu minder scheutig zijn om een gsm te pikken want ze hebben er misschien niets meer aan, maar ook jij hebt er vrij weinig aan wanneer je dit aan geeft. De dief kan jouw gsm niet gebruiken, maar dat houdt niet in dat jij jouw gsm terugziet. Het is juist zoals in het artikel staat, een stap in de goede richting, maar het probleem is met deze functie zeker nog niet van de baan.
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.