actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2013, 14:59
A*s Van den Kieboom A*s Van den Kieboom is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westmalle
Posts: 85
Massale evacuaties in Zelzate na vondst 700 kg vuurwerk

Massale evacuaties in Zelzate na vondst 700 kg vuurwerk

In het Oost-Vlaamse Zelzate is het gemeentelijk rampenplan afgekondigd na de ontdekking van 600 tot 700 kilo illegaal vuurwerk in twee garageboxen. Dat werd vernomen bij burgemeester Frank Bruggeman. Er worden ongeveer 1.500 omwonenden ontruimd, onder wie 800 leerlingen van een school.

Het vuurwerk werd ontdekt in garageboxen in de Kerkstraat en in de Victor Huylebroeckstraat. Het zou gaan om 600 tot 700 kilo, maar het kan volgens de burgemeester ook een grotere hoeveelheid zijn.

Het gemeentelijk rampenplan is afgekondigd en de crisiscel besliste om binnen een perimeter van 100 meter alle bewoners te evacueren. Het gaat om ongeveer 1.500 personen, onder wie de leerlingen van de Sint-Laurensscholen in de Kerkstraat. De geëvacueerde bewoners worden opgevangen in de Eurohal in Zelzate.

Eindejaarswisseling

Zelzate grenst aan Zeeuws-Vlaanderen in Nederland, waar vuurwerk enkel rond de eindejaarswisseling mag verhandeld worden. Veel Nederlanders komen dan ook in de Belgische grensgemeenten hun vuurwerk aanschaffen. Om de eindejaarsdrukte te vermijden, komt die verkoop steeds vroeger en vroeger op gang.

Bron:
De Morgen - 2 december 2013

Eigen mening:
Er zijn altijd mensen die het grootser en spectaculairder willen doen als vorige jaren. Vuurwerk is duur, dat weet iedereen, maar moet men daarom dit ook illegaal gaan aanschaffen? Uiteraard wil je het nieuwe jaar vieren, maar dit met zoveel vuurwerk kan ik niet begrijpen. Vooral dat het illegaal is aangekocht vind ik niet kunnen. Daarom snap ik de gemeente ook wel om het rampenplan aan te kondigen. Je weet niet welke stoffen er allemaal in het vuurwerk zitten, want het is illegaal aangeschaft. Dus ik denk niet volgens de juiste normen. Daarom ben ik het helemaal eens met de beslissing van de gemeente.

Laatst aangepast door A*s Van den Kieboom : 2nd December 2013 om 15:06.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.