|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Afgezwakte tyfoon Haiyan bereikt Vietnam
De tyfoon Haiyan heeft maandagmorgen (lokale tijd) het noorden van Vietnam bereikt. De tyfoon die in de Filipijnen een spoor van verwoesting trok, is behoorlijk afgezwakt en staat inmiddels te boek als tropische storm.
Eerder was de verwachting dat Haiyan het midden van Vietnam zou treffen. Honderdduizenden mensen werden daar uit voorzorg geëvacueerd. Het natuurgeweld veranderde echter van koers naar het noorden. In de getroffen noordelijke provincies is de elektriciteit op veel plaatsen uitgevallen, melden Vietnamese media. In Midden-Vietnam mogen de geëvacueerden terug naar huis. Voordat het natuurgeweld de kust bereikte, kwamen al zeker zes mensen om het leven in Vietnam. China heeft voorzorgsmaatregelen genomen voor het eiland Hainan en de zuidelijke regio's Guangdong en Guangxi. Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...t-Vietnam.dhtml Persoonlijke mening: Dit was een enorm twijfelgeval over in welk sub-forum ik moest posten dus alvast mijn excuses voor het geval ik verkeerd ben. Heel wat nieuws de afgelopen dagen over Haiyan, de tyfoon die heel de Filipijnen heeft wakker geschud. Waar ze eerst op voorbereid waren leek jammer genoeg niet lang stand te houden. Ik volg het nu al een paar dagen want enkele kennissen van mij wonen daar maar zij hebben gelukkig enkel last van stroomuitval. De tyfoon heeft dan toch een koers genomen richting Vietnam maar al een geluk dat hij afgezwakt is. Het zou een serieuze ramp worden moest ook Vietnam getroffen worden door dezelfde kracht. Mijn steun gaat uit naar andere mensen hier die misschien contacten hebben in zowel Filipijnen als in Vietnam. |