actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2013, 21:30
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
Thumbs down Duitsland: VS heeft telefoon Merkel mogelijk afgeluisterd

Duitsland: VS heeft telefoon Merkel mogelijk afgeluisterd

Duitsland heeft aanwijzingen dat de Amerikanen de telefoon van bondskanselier Angela Merkel heeft afgeluisterd. De heeft de woordvoerder van de Duitse overheid Steffen Siebert verklaard. President Obama ontkent de aantijgingen.

Merkel is mogelijk voor een aantal jaar afgeluisterd door de Amerikaanse inlichtingendiensten. Onder meer de Duiste nieuwswebsite Die Welt en Amerikaanse nieuwszender CNN citeren de woordvoerder van de Duitse regering, die over bewijzen zou beschikken. Merkel en Obama hebben elkaar inmiddels gecontacteerd.

Volgens Siebert noemt Merkel de praktijken, als ze bewezen worden, ‘totaal onaanvaardbaar’ en een ‘schendig van vertrouwen’. Volgens een verklaring van Het Witte Huis heeft Obama aan Merkel duidelijk gemaakt dat de VS haar communicatie niet controleren, en dat ook nooit zullen doen.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131023_00806039
datum: 23/10/2013

mening:
Wie wordt er de laatste tijd niet afgeluisterd? Ik wil niet weten wat er nog allemaal achter onze rug gebeurt. Volgens mij moeten er nog heel wat ongepaste zaken aan het licht komen. Om de zoveel tijd is er wel een schandaal in de media te vinden en we hebben daar zeker nog niet het laatste van gehoord of gezien.
Natuurlijk gaat Obama niet meteen bevestigen dat Amerika zoiets zou gedaan hebben of nog steeds doet. Dat zou hij gezichtsverlies lijden, maar als het effectief zo is, zal hij toch een verklaring moeten geven.
Vaak werken landen samen om een gemeenschappelijk doel te bereiken, bijvoorbeeld de CO2-concentraties verminderen, ze komen samen om de economie te (proberen) redden en nog zoveel andere zaken. Maar blijkbaar is er toch niet genoeg vertrouwen tussen de partners. We weten natuurlijk nog niet of dit effectief zo is, maar waar rook is, is meestal vuur.
Ik hoop dat het niet zo is, maar de laatste tijd moeten we van niets nog verschieten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th October 2013, 18:30
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Het is niet de eerste rookpluim die in deze zaak verschijnt. De VS wordt er ook van beschuldigd om telefoongegevens uit Frankrijk te hebben onderschept.
In een relatie tussen landen is het belangrijk dat je elkaar het nodige vertrouwen geeft, en niet achter elkaars rug om werkt. Ik hoop alleen maar dat er geen verdere problemen veroorzaakt worden door zulke beschuldigingen. Beide partijen moeten beseffen dat er effectievere en betere manieren zijn om met elkaar te communiceren of om informatie van elkaar te verkrijgen. Zulke zaken krijgen te vaak het omgekeerde effect waarbij iedereen rond elkaar om werkt en informatie gaat achterhouden.
Ik denk ook dat Obama het niet erg op prijs zou stellen moest dit bij hem gebeuren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.