actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th October 2013, 16:10
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User

Piloten krijgen nieuwe vlieg- en rusttijden

Piloten krijgen nieuwe vlieg- en rusttijden

Het Europees Parlement stemt dan toch in met de nieuwe vlieg- en rusttijden voor piloten. In Straatsburg heeft het voltallige halfrond de verwerping ervan door de transportcommissie ongedaan gemaakt. Ultiem overleg met de Europese transportvakbond EFT leverde een doorbraak op.

Volgens de nieuwe regels mag de combinatie van wacht- en vliegtijden maximaal achttien uur bedragen. De duur van nachtvluchten mag maximaal elf uur beslaan.

Ook kunnen de lidstaten nog steeds strengere nationale regels hanteren, die bijvoorbeeld via collectieve arbeidsovereenkomsten of vanuit veiligheidsoverwegingen zijn afgesproken.

Verzet

Tegen de nieuwe Europese regels was fors verzet gerezen onder de piloten, die vreesden dat ze te lang wakker zouden moeten blijven.

Volgens Europarlementslid Saïd El Khadraoui (SP.A) kon de ongerustheid bij de transportvakbonden door overleg worden weggenomen.

Volgens El Khadraoui betekent de goedkeuring ‘een echte doorbraak voor talrijke piloten, met name voor zij die werken voor lowcostmaatschappijen’. Ook Philippe De Backer (Open VLD) is tevreden dat ‘de redelijkheid het heeft gehaald’.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131009_00782471

Mening: Ik weet nog zeer goed mijn eerste artikel, dat nog niet zo lang is geleden. Dit ging ook over de vlieg- en rusttijden van piloten, maar dit was toen nog maar een voorstel dat werd opgelegd. Ik ben dan ook tevreden om te weten dat dit voorstel is goedgekeurd, en ik ook weer veilig in het vliegtuig kan stappen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:58.