actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th September 2013, 10:56
e*ise.vandenabeel e*ise.vandenabeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Schilde
Posts: 98
Onderzoek naar corruptie in stadhuis Bree

Onderzoek naar corruptie in stadhuis Bree

De Centrale Dienst voor de Bestrijding van de Corruptie voert een vooronderzoek naar mogelijke fraude in het stadhuis van Bree. De feiten dateren van voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2006, maar kwamen begin dit jaar pas aan het licht, staat vandaag in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen. .

Er wordt gezocht naar sporen van een zwendel met valse of te hoge facturen voor drukwerk. Die facturen zouden betaald zijn via de stadskas, maar het drukwerk was bedoeld voor partijpolitiek of individuen.

Jaak Gabriels
Voor de verkiezingen van 2006 had de Open Vld-lijst Verjonging van Jaak Gabriels de absolute meerderheid. Gabriels ontkent in de krant ook maar iets met deze zaak te maken te hebben. "Dit is puur een verzinsel, wishful thinking, van de huidige meerderheid die mij op deze manier wil raken. Met zulke praktijken heb ik mij nooit ingelaten."

Het was huidig burgemeester Liesbeth Van der Auwera die bij de procureur melding maakte van mogelijk strafbare feiten. De afgelopen maanden werd zij reeds verhoord, net als enkele drukkers uit Bree, door de Dienst ter Bestrijding van de Corruptie. Ook de stadsboekhouding werd onderzocht. Het gaat nog maar om een vooronderzoek. Pas als dat is afgerond, beslist de procureur des konings van Tongeren of er effectief een gerechtelijk onderzoek wordt gestart.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...huis-Bree.dhtml

Mening: Het onderzoek loopt nog, maar ik denk wel dat niet alle politici even eerlijk omgaan met geld. Als blijkt dat Jaak Gabriels niets fout heeft gedaan, is de tegenpartij er toch in geslaagd hem in een slecht daglicht te plaatsen. Ik betreur het dat mensen waarvoor we stemmen en waarvan wij denken dat ze te vertrouwen zijn, aan zulke praktijken zouden doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.